logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Prawdziwa cena sztuki
02.11.2020
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Francja, Konsumpcjonizm i konsumenci, Kultura i sztuka, Organizacje pozarządowe / NGO

Prawdziwa cena sztuki



Oficjalny rynek dziełami sztuki jest wart ok. 60 miliardów dolarów rocznie. Do tego trzeba jednak doliczyć kolejne 10 miliardów dolarów, związanych z handlem i transakcjami nielegalnymi.

Gdy mówimy o przestępstwach, na ogół mamy przed oczami morderstwa, włamania, rabunki czy gwałty. Przemyt i nielegalne przywłaszczanie dóbr kultury ma w naszym odczuciu słabszy „ciężar gatunkowy”. Tymczasem to również są czyny karalne. A czasem zbrodnie.

50 rocznica konwencji UNESCO, przeciwdziałającej temu zjawisku, stała się okazją do stworzenia poniższej kampanii. Każdy z pięciu plakatów przedstawia prawdziwą historię bezcennego dzieła sztuki, które zostało odebrane prawowitemu właścicielowi. Czyli de facto społeczności, dla której stanowiło część tożsamości kulturowej. Dzisiaj, w czasach niepohamowanej konsumpcji, świadomość powszechności tego rodzaju sytuacji wydaje się szczególnie istotna.

kultura konsumpcjonizm konsumenci Francja UNESCO dzieła sztuki przemyt


Nazwa kampanii:
The true price of art
Czas:
2020.10.20
Nadawca:
UNESCO
Media:
print
Wykonawca:
DDB PARIS, Paryż, Francja





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek