logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Prawda jest taka
22.11.2023
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Indie, Nepal, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Obronność i bezpieczeństwo, Organizacje pozarządowe / NGO

Prawda jest taka



Każdego dnia teorie spiskowe, fake newsy i niezweryfikowane dane zalewają nasze kanały w social mediach, zacierając granice między prawdą a fikcją. – Dlatego umiejętność korzystania z mediów i informacji jest kluczową kompetencją w edukacji obywateli XXI wieku – podkreśla Audrey Azoulay, dyrektor generalna UNESCO.

Kampania społeczna #ShareResponsibly, która swoją premierę miała podczas Światowego Tygodnia Kompetencji Medialnych i Informacyjnych (Global Media and Information Literacy Week 2023), podkreśla kluczową rolę, jaką odgrywa krytyczne myślenie oraz weryfikacja faktów przed powielaniem treści w mediach społecznościowych.

Na kampanię złożyły się różne rodzaje dezinformujących komunikatów, których ofiarami najczęściej padają użytkownicy mediów społecznościowych: od sensacyjnych wiadomości i fałszywych plotek poprzez teorie spiskowe, wprowadzające w błąd promocje produktów i usług aż po rzekome porady ekspertów i niezweryfikowane dane. W walce z nimi pomóc może prawidłowa kolejność protokołu interakcji cyfrowej według schematu: Zatrzymaj się – Pomyśl – Zweryfikuj – (i dopiero wtedy) Polub – Skomentuj – Udostępnij. Ale przede wszystkim myśl krytycznie. Zawsze.

 

Autorem koncepcji jest Sukriti Singh Tandon.

NGO Indie edukacja internet fake news Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie social media cyberbezpieczeństwo obronność i bezpieczeństwo UNESCO digital media fakenewsy trolling edukacja cyfrowa kampanie studenckie Nepal Światowy Tydzień Kompetencji Medialnych i Informacyjnych


Nazwa kampanii:
Share Responsibly
Czas:
2023.10
Nadawca:
UNESCO
Media:
digital
Hasło kampani:
#ShareResponsibly #GlobalMediaandInformationLiteracyWeek2023 #UNESCO





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek