logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  18.10.2008

Pracodawcy blokują internet



80% firm blokuje w Polsce pracownikom dostęp do niektórych zasobów sieci, m.in. stron internetowych; firmy będą to robić coraz częściej – wynika z badania przeprowadzonego przez D-Link oraz International Data Group.

Najbardziej popularne są blokady komunikacji P2P np. programów służących do nielegalnego ściągania plików (65%), konkretnych stron internetowych (55%) oraz portów do gier (50%). Rzadziej pracodawcy blokują komunikatory internetowe (35%), transmisję mediów (27%) i prywatną korespondencję e-mail (18%). Co dziesiąta firma całkowicie blokuje pracownikom dostęp do przeglądarek internetowych.

– Ograniczanie dostępu do zasobów Internetu przez pracodawców będzie coraz częstsze. To efekt tzw. cyberslackingu, czyli wykorzystywania Internetu w pracy do celów prywatnych. W Stanach Zjednoczonych, gdzie to zjawisko dokładnie przebadano, na prywatne sprawy załatwiane przez Internet pracownik przeznacza dziennie ok. 1,5 godziny. Trudno więc się dziwić, że blokady dostępu do pewnych zasobów internetu pracodawcy traktują jako swoje naturalne prawo – prognozuje Mariusz Piaseczny z firmy D-Link.

Zdaniem autorów badania, coraz trudniej znaleźć w Polsce firmę, która nie miałaby jeszcze dostępu do Internetu. Wśród przedsiębiorstw sektora MŚP (małe i średnie) takich firm w ogóle nie ma. Firmy te powszechnie korzystają z poczty e-mail i komunikatorów internetowych, jednak w celu zwiększenia efektywności pracy.

Zmienił się styl komunikacji polskich firm – obecnie wszystkie wykorzystują w korespondencji biznesowej pocztę elektroniczną, a prawie 70% używa komunikatorów internetowych. Co trzecia firma korzysta z tzw. usług Voice over IP (np. Skype), a co szósta prowadzi wideokonferencje.

Badanie na temat wykorzystania Internetu w firmach sektora MŚP przeprowadziła firma International Data Group (IDG Poland) na zlecenie firmy D-Link we wrześniu 2008 roku na grupie ponad 210 polskich firm sektora.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 07.09.2023

    13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie


  • 04.09.2023

    Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki


  • 04.09.2023

    „Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji


  • 31.08.2023

    Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie


  • 28.08.2023

    Pełnometrażowy komiks „42 dni” o przemysłowym chowie kurczaków 


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek