logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Pozorne bazgroły
03.05.2009
Tematy: Kreacje / printy

Pozorne bazgroły



Pod hasłem „If you see something, say something” („Jeśli coś widzisz, to powiedz”) w grudniu 2007 roku holenderska organizacja Stichting Geheim Geweld zajmująca się pomocą dzieciom krzywdzonym, prowadziła kampanię billboardową i prasową nawołującą do reagowania na wszelkie oznaki przemocy wobec dzieci. Kampania autorstwa agencji Saatchi & Saatchi została uhonorowana brązem na Festiwalu EPICA w 2007 roku.

Przemoc ukryta występuje przede wszystkim w domu. Najczęściej sprawcami przemocy wobec dziecka są osoby mu bliskie – rodzice lub opiekunowie. Tam, gdzie powinno czuć się bezpieczne i potrzebne doznaje krzywdy od tych, których kocha. Według policyjnych statystyk dzieci stanowią drugą największą, zaraz po kobietach, grupę ofiar przemocy domowej. Najczęściej akty przemocy rodzinnej nie są rejestrowane i zgłaszane. Osoby, które w tych sytuacjach są najbardziej pomocne to sąsiedzi, rodzina, znajomi, którzy widzą i słyszą, co dzieje się bezpośrednio obok nich. Wiedzą, a jednocześnie nie chcą wiedzieć, co dzieje się za ścianą.

Reklamy kampanii stworzone przez rysownika Simona Spilsbury’ego stanowią odwzorowanie ilustracji dziecięcych powstałych na terapii rysunkowej – widać na nich przerażone i płaczące dziecięce twarze, a nad nimi postaci z podniesionymi rękami, zaciśniętymi zębami i zmarszczonymi brwiami. W ten milczący i krzyczący jednocześnie sposób dzieci komunikują o swojej krzywdzie.
J. Mentel








13.06.2025 polecamy

Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać


12 najlepszych filmów, tylko 6 miejsc w Wielkim Finale, 1 wspólny cel: promować zdrowe jedzenie i ruch wśród dzieci. Czasu coraz mniej! Głosowanie w „Sportowym Wyzwaniu Chrumasa” trwa jeszcze do poniedziałku, 16 czerwca. Wesprzyj dzieciaki!  Dzieci z całej Polski dały z siebie wszystko: kręciły filmy, trenowały ze skakanką, pokazywały, że zdrowa dieta naprawdę daje energię. Spośród ponad 100 nagrań jury wybrało 12. Teraz Twoja kolej – pomóż im zdobyć miejsce w finałowej szóstce! Na zwycięzców czeka Wielki Finał w Warszawie, ale przede wszystkim satysfakcja,  że pokazali coś ważnego – jak jeść zdrowo i być aktywnym z uśmiechem. Pomóż im dotrzeć...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Wydarzenia

zobacz także


  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 30.05.2025Kreacje / printy

    Real Reality Show

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek