Belgijski oddział organizacji Lekarze Bez Granic, jesienią 2004 roku prowadził ciekawą kampanię prasową. Aby zachęcić ludzi do wsparcia finansowego organizacji, wykorzystał w nietypowy sposób gazetę. Na jednej ze stron pokazano zdjęcie małego chłopca przykrytego prześcieradłem z podpisem: "Wpłacę pieniądze dzisiaj i pomogę temu dziecku". Kampania zwraca uwagę, że bardzo szybko można zapomnieć o swoim postanowieniu. Na kolejnej stronie widniało hasło "Pomogę później" wraz ze zdjęciem zakrytego, nieżyjącego już dziecka. Efektem takiego zabiegu było wrażenie, że to odbiorca symbolicznie zakrył dziecko poprzez przełożenie strony i zaniechanie pomocy mu.
Kampania pokazuje skutki odkładania realizacji obietnic na później, które ma szczególnie tragiczne skutki w sytuacji konieczności ratowania ludzkiego życia.
Organizacja Lekarze Bez Granic utworzona została w 1971 roku przez francuskich lekarzy i od tego czasu funkcjonuje w ponad 80 krajach świata, niosąc pomoc medyczną w najbardziej nawet niebezpiecznych miejscach, szczególnie w krajach tzw. Trzeciego Świata i obszarach objętych wojną.
K.Kamińska
zobacz także
-
07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Stare Telefony Działają Cuda
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz

