Belgijski oddział organizacji Lekarze Bez Granic, jesienią 2004 roku prowadził ciekawą kampanię prasową. Aby zachęcić ludzi do wsparcia finansowego organizacji, wykorzystał w nietypowy sposób gazetę. Na jednej ze stron pokazano zdjęcie małego chłopca przykrytego prześcieradłem z podpisem: "Wpłacę pieniądze dzisiaj i pomogę temu dziecku". Kampania zwraca uwagę, że bardzo szybko można zapomnieć o swoim postanowieniu. Na kolejnej stronie widniało hasło "Pomogę później" wraz ze zdjęciem zakrytego, nieżyjącego już dziecka. Efektem takiego zabiegu było wrażenie, że to odbiorca symbolicznie zakrył dziecko poprzez przełożenie strony i zaniechanie pomocy mu.
Kampania pokazuje skutki odkładania realizacji obietnic na później, które ma szczególnie tragiczne skutki w sytuacji konieczności ratowania ludzkiego życia.
Organizacja Lekarze Bez Granic utworzona została w 1971 roku przez francuskich lekarzy i od tego czasu funkcjonuje w ponad 80 krajach świata, niosąc pomoc medyczną w najbardziej nawet niebezpiecznych miejscach, szczególnie w krajach tzw. Trzeciego Świata i obszarach objętych wojną.
K.Kamińska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii