Zjawiskowe instalacje nagrodzone Srebrem w Cannes alarmowały, że 21 milionów dzieci w Chinach nie ma dostępu do edukacji, głównie przez ciągle przeprowadzki z rodzicami szukającymi pracy. Kampania, która powstała w ramach projektu „New Citizen Program”, miała za zadanie uwrażliwić i pokazać społeczeństwu ten problem. Narzędziem przekazu stały się rzeźby – instalacje przedstawiające niedostępny podręcznik – otoczony kulą z drutu kolczastego lub kawałkami szkła oraz wykonany z cegły, umiejscowione przed SongZhuang Art Gallery w Pekinie, a wykonane przez lokalnych artystów.
Poza wywołaniem dyskusji na temat analfabetyzmu i włączenia go tym samym do głównych problemów społecznych kraju, organizatorzy zbierają fundusze na nowe szkoły oraz system rekrutacji uczniów. Dotychczas udzielone wsparcie pozwoli na wyedukowanie 950 uczniów.
Kampania (realizacja "Glass" oraz "Barbed Wire") otrzymała w tym roku Srebro w kategorii Outdoor w Cannes.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem