logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci
   ──────  04.02.2021

Powstał mural wspierający pogrążoną w kryzysie gastronomię



W dobie pandemii branża gastronomiczna jest jedną z tych, które mocno ucierpiały wskutek wprowadzonych obostrzeń i zakazów. Wiele lokali ogłosiło upadłość, inne walczą o przetrwanie. Bazowanie na samej sprzedaży na wynos i dostawach rzadko rekompensuje straty, a dla niektórych lokali jest całkowicie niemożliwe. Good Looking Studio, chcąc wyrazić swoje wsparcie dla branży, namalowało w Warszawie mural o tematyce gastronomicznej.

Niebawem minie rok od początku pandemii w Polsce. W pierwszych tygodniach większość społeczeństwa uznała lockdown za uzasadniony, ale chwilowy. Liczono na szybki powrót do dotychczas znanej codzienności. Niestety, rzeczywistość okazała się bardziej skomplikowana. Pandemia rozciąga się w czasie, jej skutki odczuwamy wszyscy, ale jedną z branż, w którą uderzyła najmocniej jest gastronomia.

Z koniecznością szybkiej adaptacji do nowej rzeczywistości zmierzyła się większość lokali gastronomicznych. Atmosfera, która powstaje, gdy restauracja tętni życiem, jest bezcenna – mówi Olga Kręglicka z Grupy Kręgliccy. – Covid sprawił, że znikło to, co kochamy. Nie załamaliśmy jednak rąk. Stworzyliśmy sklep internetowy oraz dostosowaliśmy nasze dania, by stały się wygodne do samodzielnego przygotowania w domu. Nadal jednak odczuwamy dojmujący brak bezpośrednich kontaktów z gośćmi – dodaje.

Jesteśmy w parku Morskie Oko od 60 lat – mówi Krzysztof Olejnik z Cafe Mozaika. – Czujemy odpowiedzialność za tak kultowe miejsce na mapie Warszawy. Staramy się utrzymać zespół, który jest duszą tego miejsca. Nadal są z nami trzy wspaniałe Panie, które od ponad czterdziestu lat tworzą Mozaikę. Mamy tylko nadzieję, że powrót do możliwości goszczenia Warszawiaków nastąpi szybciej niż zamknięcie restauracji na zawsze.

Good Looking Studio, chcąc wyrazić swoje wsparcie dla branży, postanowiło stworzyć w Warszawie mural o tematyce gastronomicznej. Ma on z jednej strony być hołdem dla przedstawicieli branży, którzy bez wytchnienia walczą o egzystencję swoich lokali, z drugiej zaś – stanowić dla nich formę reklamy. Stworzyliśmy mural, który ma przypominać stronę ogłoszeniową w gazecie – tłumaczy Karol Klepacki z Good Looking Studio. – Zamieszczone na nim anonse promują lokalną gastronomię. Wiele z tych miejsc to lokale naszych przyjaciół, czy też po prostu takie, które lubimy odwiedzać. Ten mural ma jednak wymiar symboliczny, ma zwrócić uwagę na ciężką sytuację rynku restauracyjnego. Zrobiliśmy go pro bono, a naszym celem jest zachęcenie Polaków do wspierania gastronomii w swojej okolicy. Zróbmy to po to, żeby po odmrożeniu gospodarki móc wrócić do naszych ulubionych miejsc.

Do wzięcia udziału zaproszonych zostało dwunastu przedstawicieli warszawskiej gastronomii: Cafe Mozaika, Casa di Tuzza, Gringo Bar, Kręgliccy, Ocho, Ósma Kolonia, Relaks kawiarnia, Soul Food, The Cool Cat, The Roots Coctail Bar, Warmut, Wege Mikser.

Mural wspierający warszawskie lokale gastronomiczne znajduje się na ul. Jaworzyńskiej 7/9, przy stacji metro Politechnika w Warszawie. Inicjatywa jest realizowana pro bono przez Good Looking Studio.

konsumpcjonizm   |  Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie   |  Good Looking Studio   |  konsumenci   |  pro bono   |  Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji   |  COVID19   |  pandemia   |  epidemia   |  COVID-19   |  mural   |  lock down   |  gastronomia   | 


Nazwa wydarzenia:
Powstał mural wspierający warszawską gastronomię
Czas:
2021.2.1
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Good Looking Studio
Media:
mural





polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.11.2023

    Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade


  • 28.11.2023

    Bajeczki dla dzieci


  • 27.11.2023

    Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek


  • 23.11.2023

    DeepSteki


  • 23.11.2023

    „Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!


  • 22.11.2023

    Prawda jest taka


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek