logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO
   ──────  19.01.2021

Powstał kalkulator śladu wodnego naszych zakupów



Do wytworzenia każdego produktu potrzeba określonej ilości wody. Teraz powstał kalkulator, który pozwala dokładnie to wyliczyć.

Podobnie jak pojęcie śladu węglowego, istnieje pojęcie śladu wodnego. To miara konsumpcji wody, potrzebnej do wyprodukowania danego typu żywności bądź produktu (np. bawełnianego podkoszulka).

Pewne zaskoczenie może budzić fakt, że najbardziej „wodochłonnym” produktem jest czekolada. Do wyprodukowania jednego jej kilograma potrzeba aż 17 tysięcy litrów wody. Następna w kolejności jest wołowina – 15 tysięcy litrów na 1 kg mięsa. Podium zamyka bawełna. Do wyprodukowania 1 kg tiszertów z bawełny potrzeba aż 14 tys. litrów wody.

Praktycznie każda czynność jaką wykonujemy, wiąże się z konsumpcją wody. Dlatego w ramach inicjatywy Water Footprint Calculator możemy prześledzić nasz „wodny ślad”. Dzięki temu łatwiej będzie nam ją oszczędzać.

Kalkulator naszego „śladu wodnego” znajduje się TUTAJ.

 



Nazwa wydarzenia:
Powstał kalkulator śladu wodnego naszych zakupów
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
GRACE Communications Foundation (GRACE)
Media:
kalkulator on-line, strona www





polecamy ─── 05.01.2021

Jedenaste: Nie produkuj śmieci – finał 21. konkursu Galerii Plakatu AMS


Zofia Wawrzyniak z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zwyciężyła w 21. konkursie Galerii Plakatu AMS. Jury przyznało także pięć...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 01.03.2021

    82% Polaków uważa, że Kościół powinien zachować neutralność wobec polityki


  • 26.02.2021

    Brzydkie słowa to brzydkie hasła


  • 26.02.2021

    Ruszył portal Onkorodzice.pl


  • 26.02.2021

    Więcej zieleni, mniej betonu. Wiedeń rewitalizuje Praterstern


  • 25.02.2021

    „Wiem, zatrudniam, zyskuję” – trwa kampania promująca zatrudnianie migrantów


  • 25.02.2021

    Radio TOK FM wspiera białoruskie dziennikarki i więźniów politycznych


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek