logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Powstał kalkulator śladu wodnego naszych zakupów
19.01.2021
Tematy: Wydarzenia, Stany Zjednoczone, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO

Powstał kalkulator śladu wodnego naszych zakupów



Do wytworzenia każdego produktu potrzeba określonej ilości wody. Teraz powstał kalkulator, który pozwala dokładnie to wyliczyć.

Podobnie jak pojęcie śladu węglowego, istnieje pojęcie śladu wodnego. To miara konsumpcji wody, potrzebnej do wyprodukowania danego typu żywności bądź produktu (np. bawełnianego podkoszulka).

Pewne zaskoczenie może budzić fakt, że najbardziej „wodochłonnym” produktem jest czekolada. Do wyprodukowania jednego jej kilograma potrzeba aż 17 tysięcy litrów wody. Następna w kolejności jest wołowina – 15 tysięcy litrów na 1 kg mięsa. Podium zamyka bawełna. Do wyprodukowania 1 kg tiszertów z bawełny potrzeba aż 14 tys. litrów wody.

Praktycznie każda czynność jaką wykonujemy, wiąże się z konsumpcją wody. Dlatego w ramach inicjatywy Water Footprint Calculator możemy prześledzić nasz „wodny ślad”. Dzięki temu łatwiej będzie nam ją oszczędzać.

Kalkulator naszego „śladu wodnego” znajduje się TUTAJ.

 

NGO woda Ekologia i środowisko konsumpcjonizm konsumenci kalkulator on-line ślad wodny Water Footprint Calculator


Nazwa wydarzenia:
Powstał kalkulator śladu wodnego naszych zakupów
Tematy:
Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
GRACE Communications Foundation (GRACE)
Media:
kalkulator on-line, strona www





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek