logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Poważne rozmowy i tajemnicze treningi
02.07.2013
Tematy: Kampanie, Polska, Bezpieczeństwo ruchu drogowego

Poważne rozmowy i tajemnicze treningi

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Na boisku, w ogrodzie i przy stole chłopiec zapamiętale trenuje zaskakującą w pierwszej chwili czynność. Następnie wygrywa wyścig – o to, kto pierwszy zapnie pasy w samochodzie.

Kampania społeczna "Klub Pancernika klika w fotelikach" zapoczątkowana została w 2005 r. Przez osiem lat funkcjonowania akcji zachęcono opiekunów do używania fotelików samochodowych w czasie przewożenia małych dzieci. Sytuacja komplikuje się jednak biorąc pod uwagę ich nieco starszych kolegów i koleżanki. Badania wskazują, że wśród dzieci w wieku pomiędzy 9 a 12 rokiem życia odsetek korzystających z urządzeń zabezpieczających (fotelików, siedzisk) jest wyraźnie niższy. Z tego względu podjęto decyzję
o skierowaniu komunikacji do dzieci starszych i ich rodziców oraz o odświeżeniu kreacji spotów.

W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich, Trening czyni mistrza, skierowany jest do młodych odbiorców. Opowiada on historię ośmiolatka, który doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności zapinania pasów. Towarzyszem jego podróży samochodem jest znany dzieciom Pancernik Gustaw. Sympatyczny zwierzak cieszy się, że lata jego nauki przyniosły skutek. Młody pasażer traktuje bezpieczną jazdę jako rzecz naturalną, a samo zapinanie pasów jest dla niego zabawą. Drugi spot, Poważna rozmowa, którego motywem przewodnim jest temat rozmowy „o poważnych sprawach” dorosłego z dzieckiem przeznaczony jest dla rodziców i opiekunów.

Powtarzanie znanej od lat formuły bajkowej nie byłoby efektywne komunikacyjne. Odbiorcy dotychczasowych spotów zdążyli już z nich wyrosnąć, a ponadto wiemy, że do młodszych dzieci można również dotrzeć z treściami przygotowanymi dla starszych kolegów – mówi Jan Prószyński, Strategy & Communications Manager w FKS. Kampania przeprowadzona latem ma przypomnieć wszystkim o bezpieczeństwie na drodze w czasie, gdy szczególnie często całe rodziny wybierają się wspólnie w dłuższe wyprawy samochodowe.

Pomysłodawcą i realizatorem działań komunikacyjnych od początku funkcjonowania Klubu Pancernika jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Fabryka stworzyła kreację i wyprodukowała dwa nowe spoty kampanii. W ramach trzyletniego kontraktu odpowiada również za działania PR.



Nazwa kampanii:
Klub pancernika klika w fotelikach
Czas:
2013.7.1 - 2013.9.1
Nadawca:
Instytut Transportu Samochodowego
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Fabryka Komunikacji Społecznej
Adresaci:
Rodzice i opiekunowie, dzieci w wieku 9-12 lat





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek