Poważne rozmowy i tajemnicze treningi
Na boisku, w ogrodzie i przy stole chłopiec zapamiętale trenuje zaskakującą w pierwszej chwili czynność. Następnie wygrywa wyścig – o to, kto pierwszy zapnie pasy w samochodzie.
Kampania społeczna "Klub Pancernika klika w fotelikach" zapoczątkowana została w 2005 r. Przez osiem lat funkcjonowania akcji zachęcono opiekunów do używania fotelików samochodowych w czasie przewożenia małych dzieci. Sytuacja komplikuje się jednak biorąc pod uwagę ich nieco starszych kolegów i koleżanki. Badania wskazują, że wśród dzieci w wieku pomiędzy 9 a 12 rokiem życia odsetek korzystających z urządzeń zabezpieczających (fotelików, siedzisk) jest wyraźnie niższy. Z tego względu podjęto decyzję
o skierowaniu komunikacji do dzieci starszych i ich rodziców oraz o odświeżeniu kreacji spotów.
W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich, Trening czyni mistrza, skierowany jest do młodych odbiorców. Opowiada on historię ośmiolatka, który doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności zapinania pasów. Towarzyszem jego podróży samochodem jest znany dzieciom Pancernik Gustaw. Sympatyczny zwierzak cieszy się, że lata jego nauki przyniosły skutek. Młody pasażer traktuje bezpieczną jazdę jako rzecz naturalną, a samo zapinanie pasów jest dla niego zabawą. Drugi spot, Poważna rozmowa, którego motywem przewodnim jest temat rozmowy „o poważnych sprawach” dorosłego z dzieckiem przeznaczony jest dla rodziców i opiekunów.
Powtarzanie znanej od lat formuły bajkowej nie byłoby efektywne komunikacyjne. Odbiorcy dotychczasowych spotów zdążyli już z nich wyrosnąć, a ponadto wiemy, że do młodszych dzieci można również dotrzeć z treściami przygotowanymi dla starszych kolegów – mówi Jan Prószyński, Strategy & Communications Manager w FKS. Kampania przeprowadzona latem ma przypomnieć wszystkim o bezpieczeństwie na drodze w czasie, gdy szczególnie często całe rodziny wybierają się wspólnie w dłuższe wyprawy samochodowe.
Pomysłodawcą i realizatorem działań komunikacyjnych od początku funkcjonowania Klubu Pancernika jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Fabryka stworzyła kreację i wyprodukowała dwa nowe spoty kampanii. W ramach trzyletniego kontraktu odpowiada również za działania PR.
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki