Reshma pokazuje, jak perfekcyjnie pomalować usta czerwoną szminką. Jest to jednak tylko wstęp do tego, co naprawdę ma do powiedzenia.
Kobieta została oblana kwasem przez, jak podają media, męża jej siostry, z którym tamta pozostawała w separacji, oraz jego kolegów. Rodzina twierdzi, że została ona ofiarą ze względu na jej urodę i popularność. Działacze organizacji, która przygotowała kampanię, zaliczają ataki kwasem do przemocy ze względu na płeć, a w ich opinii częstość takich ataków odzwierciedla panującą w Indiach nierówność społeczną.
Mimo blizn, które pozostały na twarzy dziewczyny, wystąpiła przed kamerą pokazując triki dotyczące makijażu. W spocie dziewczyna mówi na koniec, że w indyjskich sklepach kwas można kupić równie łatwo jak czerwoną pomadkę. Reshma stworzyła 3 filmiki w ramach organizacji Make Love No Scars, z poradami urodowymi, które można zobaczyć na kanale YouTube, jednak zawsze przekazuje informację o powszechnej dostępności kwasu i skutkach jakie za tym idą – czyli coraz większej ilości ofiar ataków z użyciem tego środka. Seria spotów jest częścią kampanii #EndAcidSale (#KoniecSprzedażyKwasu).
Organizacja Make Love No Scars ma na celu wycofanie kwasu z powszechnej sprzedaży, żeby nie dostał się w niepowołane ręce i aby kolejna osoba nie ucierpiała z tego powodu. Na stronie makelovenoscars.org znaleźć można petycję do podpisania w tej sprawie oraz więcej historii osób, które zostały okaleczone w podobny sposób co Reshma. W Indiach w ponad 90% przypadków takich ataków ofiarami są kobiety, a między rokiem 2012 a 2014 ilość ataków z użyciem kwasu wzrósł o 250%.
Make Love No Scars jest młodą indyjską inicjatywą pomagającą osobom, które przetrwały ataki z użyciem kwasu oraz innych form przemocy, bazujących na dyskryminacji płciowej. Kampania przygotowana została przez agencję reklamową Ogilvy & Mather.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę