Reshma została oblana kwasem przez, jak podają media, męża jej siostry, z którym tamta pozostawała w separacji, oraz jego kolegów. Rodzina twierdzi, że została ona ofiarą ze względu na jej urodę i popularność. Działacze organizacji Make Love No Scars, która przygotowała kampanię, zaliczają ataki kwasem do przemocy ze względu na płeć, a w ich opinii częstość takich ataków odzwierciedla panującą w Indiach nierówność społeczną.
Mimo blizn, które pozostały na twarzy dziewczyny, wystąpiła przed kamerą pokazując triki dotyczące makijażu.W spocie dziewczyna mówi na koniec, że w indyjskich sklepach kwas można kupić równie łatwo jak czerwoną pomadkę. Reshma wystąpiła w trzech filmikach z poradami urodowymi, które można zobaczyć na kanale YouTube, jednak zawsze przekazuje informację o powszechnej dostępności kwasu i skutkach jakie za tym idą – czyli coraz większej ilości ofiar ataków z użyciem tego środka.
Kampania otrzymała Glass Lion – jest to nagroda za prace bezpośrednio lub pośrednio przeciwdziałające nierówności płci. Przygotowała ją indyjska Ogilvy&Mather.
CZYTAJ TEŻ:
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach