Reshma została oblana kwasem przez, jak podają media, męża jej siostry, z którym tamta pozostawała w separacji, oraz jego kolegów. Rodzina twierdzi, że została ona ofiarą ze względu na jej urodę i popularność. Działacze organizacji Make Love No Scars, która przygotowała kampanię, zaliczają ataki kwasem do przemocy ze względu na płeć, a w ich opinii częstość takich ataków odzwierciedla panującą w Indiach nierówność społeczną.
Mimo blizn, które pozostały na twarzy dziewczyny, wystąpiła przed kamerą pokazując triki dotyczące makijażu.W spocie dziewczyna mówi na koniec, że w indyjskich sklepach kwas można kupić równie łatwo jak czerwoną pomadkę. Reshma wystąpiła w trzech filmikach z poradami urodowymi, które można zobaczyć na kanale YouTube, jednak zawsze przekazuje informację o powszechnej dostępności kwasu i skutkach jakie za tym idą – czyli coraz większej ilości ofiar ataków z użyciem tego środka.
Kampania otrzymała Glass Lion – jest to nagroda za prace bezpośrednio lub pośrednio przeciwdziałające nierówności płci. Przygotowała ją indyjska Ogilvy&Mather.
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii