Poszukiwane pracownice. Wymagania: wiek 6-57 lat, gotowość do bycia wykorzystywaną, bitą i gwałconą. Oferowane korzyści – choroby weneryczne, trauma, upokorzenie i wielokrotne aborcje. Kandydatki zapraszane do zgłoszenia się osobiście.
Taką treść ogłoszeń, której brutalność dodatkowo podkreślono plamami krwi, ujrzeli mieszkańcy miast jednego z największych stanów indyjskich Andhra Pradesh. Plakaty opatrzone hasłem „A prostitute only becomes one when you hire her” (“Prostytutka staje się nią tylko wtedy, gdy ją zatrudnisz”) były rozklejane w miejscach, gdzie najczęściej kręcą się pośrednicy w handlu ludźmi: na dworcach kolejowych, postojach taksówek i ciężarówek.
Zleceniodawcą kampanii była Prajwala, duża południowoindyjska organizacja zajmująca się walką z prostytucją i handlem ludźmi oraz ochroną ofiar przemocy seksualnej. Kreację przygotowała agencja Bushtail.
Według Global Report on Trafficking in Persons, (UN Office on Drugs and Crime, 2009) Azja jest światowym centrum przemysłu usług seksualnych. Kampania miała być nie tylko ostrzeżeniem dla potencjalnych ofiar handlu ciałem, ale również ważnym głosem sprzeciwu w publicznej debacie na temat legalizacji prostytucji w Indiach.
W anglojęzycznej wersji plakatów pojawiła się literówka.
M. Danielewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów