Ramadan to nie tylko okres postu, ale także czas, w którym wszelkie dobre uczynki liczą się w sposób szczególny. Właśnie dlatego w tym czasie w arabskiej prasie pojawia się najwięcej reklam społecznych.
Agencja Y&R Abu Dhabi, na zlecenie redakcji jednego z największych anglojęzycznych dzienników w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – The Emirates Evening Post, wykorzystała sprawdzony już wcześniej sposób zwrócenia uwagi odbiorców na problem głodu, dopasowując go jednak do konkretnego tła kulturowego i wyznaniowego.
Hasło kampanii „For some, the fast goes beyond Ramadan” (Dla niektórych post trwa nie tylko w Ramadanie) ma na celu uzmysłowienie odbiorcom, że są w ich otoczeniu ubogie osoby, które głodują z konieczności, a nie tylko z wyboru – w trakcie tego świętego dla muzułmanów miesiąca.
Kampania zrealizowana została we wrześniu 2006 roku, właśnie w trakcie miesiąca Ramadan. W tym czasie każdy muzułmanin ma obowiązek nakarmić przynajmniej jedną potrzebującą osobę. Kampania miała jednak na celu nakłonienie odbiorców do pomagania ubogim i głodującym także w pozostałe miesiące roku.
Tego typu kreacje pojawiały się już w wielu miejscach na świecie – namalowane lub nadrukowane talerze i sztućce, resztki jedzenia, kosze na śmieci, a nawet kałuże. Dotyczyły marnowania jedzenia, problemu głodu i bezdomności. Można więc zarzucić twórcom kopiowanie wcześniejszych pomysłów. Ale wpasowana w kulturowe tło odbiorców, odwołująca się do ich własnych doświadczeń i wartości religijnych kampania nabrała mocy docierania bezpośrednio do grupy docelowej.
M. Nowak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.07.2024
Prawdziwi ludzie
-
15.07.2024
Morze cierpienia
-
11.07.2024
What is family
-
10.07.2024
Potwór basenowy
-
05.07.2024
Najgorszy dzień życia
-
03.07.2024
Pies jak z reklamy