logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Post przez cały rok
05.09.2006
Tematy: Kampanie, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Pomoc społeczna

Post przez cały rok



Ramadan to nie tylko okres postu, ale także czas, w którym wszelkie dobre uczynki liczą się w sposób szczególny. Właśnie dlatego w tym czasie w arabskiej prasie pojawia się najwięcej reklam społecznych.

Agencja Y&R Abu Dhabi, na zlecenie redakcji jednego z największych anglojęzycznych dzienników w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – The Emirates Evening Post, wykorzystała sprawdzony już wcześniej sposób zwrócenia uwagi odbiorców na problem głodu, dopasowując go jednak do konkretnego tła kulturowego i wyznaniowego.

Hasło kampanii „For some, the fast goes beyond Ramadan” (Dla niektórych post trwa nie tylko w Ramadanie) ma na celu uzmysłowienie odbiorcom, że są w ich otoczeniu ubogie osoby, które głodują z konieczności, a nie tylko z wyboru – w trakcie tego świętego dla muzułmanów miesiąca.

Kampania zrealizowana została we wrześniu 2006 roku, właśnie w trakcie miesiąca Ramadan. W tym czasie każdy muzułmanin ma obowiązek nakarmić przynajmniej jedną potrzebującą osobę. Kampania miała jednak na celu nakłonienie odbiorców do pomagania ubogim i głodującym także w pozostałe miesiące roku.

Tego typu kreacje pojawiały się już w wielu miejscach na świecie – namalowane lub nadrukowane talerze i sztućce, resztki jedzenia, kosze na śmieci, a nawet kałuże. Dotyczyły marnowania jedzenia, problemu głodu i bezdomności. Można więc zarzucić twórcom kopiowanie wcześniejszych pomysłów. Ale wpasowana w kulturowe tło odbiorców, odwołująca się do ich własnych doświadczeń i wartości religijnych kampania nabrała mocy docierania bezpośrednio do grupy docelowej.
M. Nowak



Nazwa kampanii:
Ramadan
Czas:
2006.9.1 - 2006.9.30
Nadawca:
The Emirates Evening Post
Media:
Prasa
Wykonawca:
Y&R Abu Dhabi
Adresaci:
Społeczeństwa obchodzące Ramadan
Hasło kampani:
For some, the fast goes beyond Ramadan





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek