Ramadan to nie tylko okres postu, ale także czas, w którym wszelkie dobre uczynki liczą się w sposób szczególny. Właśnie dlatego w tym czasie w arabskiej prasie pojawia się najwięcej reklam społecznych.
Agencja Y&R Abu Dhabi, na zlecenie redakcji jednego z największych anglojęzycznych dzienników w Zjednoczonych Emiratach Arabskich – The Emirates Evening Post, wykorzystała sprawdzony już wcześniej sposób zwrócenia uwagi odbiorców na problem głodu, dopasowując go jednak do konkretnego tła kulturowego i wyznaniowego.
Hasło kampanii „For some, the fast goes beyond Ramadan” (Dla niektórych post trwa nie tylko w Ramadanie) ma na celu uzmysłowienie odbiorcom, że są w ich otoczeniu ubogie osoby, które głodują z konieczności, a nie tylko z wyboru – w trakcie tego świętego dla muzułmanów miesiąca.
Kampania zrealizowana została we wrześniu 2006 roku, właśnie w trakcie miesiąca Ramadan. W tym czasie każdy muzułmanin ma obowiązek nakarmić przynajmniej jedną potrzebującą osobę. Kampania miała jednak na celu nakłonienie odbiorców do pomagania ubogim i głodującym także w pozostałe miesiące roku.
Tego typu kreacje pojawiały się już w wielu miejscach na świecie – namalowane lub nadrukowane talerze i sztućce, resztki jedzenia, kosze na śmieci, a nawet kałuże. Dotyczyły marnowania jedzenia, problemu głodu i bezdomności. Można więc zarzucić twórcom kopiowanie wcześniejszych pomysłów. Ale wpasowana w kulturowe tło odbiorców, odwołująca się do ich własnych doświadczeń i wartości religijnych kampania nabrała mocy docierania bezpośrednio do grupy docelowej.
M. Nowak
zobacz także
-
08.07.2025Kampanie
Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie
-
29.06.2025Kampanie
Prokop oddał głos… psu
-
23.06.2025Kampanie
Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi