logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Pośmiertna wiadomość
13.08.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Pośmiertna wiadomość



1800 Chilijczyków czeka na bardzo ważną wiadomość. Każdego dnia zastanawiają się bowiem, czy jest dla nich nadzieja? Fernando Molt, Eduardo Durán, Mabel Figueroa, Rafael Caviedes, Alejandro Bloch dają im taką nadzieję. Zgodzili się oni bowiem dobrowolnie przekazać swoje organy po śmierci.

W Chile obowiązuje zgoda domniemana na bycie dawcą. Jednak to rodzina podejmuje ostateczną decyzję. Niestety, bardzo często zdarza się, że bliscy nie wiedzą, jaka była wola zmarłego, tudzież nie zgadzają się z nią i blokują oddanie organów do transplantacji. Skutek?  Chile ma bardzo niski wskaźnik liczby dawców.

Strona The Last Call (https://thelastcall.cl/) umożliwia nagranie 1 minutowej wiadomości, w której to przekazuje się informację na temat swojego stanowiska odnośnie bycia dawcą organów. Kiedy dana osoba umiera, koordynator do spraw transplantologii wykonuje telefon do wskazanej w formularzu osoby i odtwarza jej oświadczenie woli zmarłego. Organizatorzy liczą, że wówczas rodziny uszanują wybór bliskiej im osoby. „Because you are the only one who can change the decision of your family” („Ponieważ ty jesteś jedyną osobą, która może zmienić decyzję twojej rodziny”) – przekonuje nadawca kampanii.

2 minutowy film, przygotowany przez agencję Raya Chile na zlecenie Corporación del trasplante, odniósł ogromny sukces. Należy zaznaczyć, że tylko w ciągu jednego tygodnia 5000 osób zarejestrowało swoje wiadomości.

Iga Lewandowska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek