logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Posłańcy nadziei
29.06.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Posłańcy nadziei



Richard Siemon, pierwszy z bohaterów, których poznajemy w spocie nowej kampanii amerykańskiej organizacji LiveOn NY, to emerytowany Casualty Notification Officer („Oficer Powiadamiający o Zgonie”). W wojsku Stanów Zjednoczonych osoby na tym stanowisku mają trudny obowiązek informowania rodzin poległych w trakcie służby żołnierzy o tym, co się wydarzyło. Odpowiedzialność jest ogromna – taką wiadomość bliscy zmarłego otrzymają tylko raz, a jest ona na tyle druzgącąca, że nie ma dobrego sposobu, żeby ją przekazać. Jest za to wiele sposobów, żeby zrobić to źle. Jak przyznają bohaterowie spotu, wykonywanie tego zawodu zostawia bardzo duże piętno na psychice.

Organizatorzy kampanii postanowili poprosić emerytowanych „posłańców złych wiadomości” o dostarczenie jeszcze jeden raz informacji do rodzin – tym razem jednak miała ona mieć skrajnie inny wydźwięk i znaczenie dla otrzymujących ją osób.

„Znaleźliśmy dawcę narządu do przeszczepu”, „Podziękowania dla dawcy, którego bezinteresowny gest oznacza dla dar życia” – czytają zaskoczeni odbiorcy wiadomości, a na ich twarzach niedowierzanie miesza się z nieopisanym wzruszeniem i szczęściem.

Także dla posłańców chwile tuż po otwarciu koperty wiążą się z ogromnymi emocjami – spotykają się bowiem ze skrajnie przeciwną niż dotychczas reakcją – pełną szczęścia i wdzięczności. Ich rozmówcy przytulają ich i szczerze dziękują, co dla byłych wojskowych stanowi bardzo kojące, wręcz terapeutyczne doświadczenie.

Kampania została zainicjowana przez nowojorską organizację LiveOn, promującą ideę transplantacji. W Stanach Zjednoczonych, podobnie jak na całym świecie liczba dawców wciąż jest niewystarczająca w stosunku do liczby osób oczekujących na przeszczep. Pacjenci czekają nawet kilkanaście lat na nowy narząd – wielu z nich nie udaje się dożyć tej chwili.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 13.10.2025Kampanie

    Szwecja na receptę

  • 10.10.2025slider

    Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym

  • 28.09.2025Kreacje / printy

    Jeśli znasz ten album

  • 26.09.2025Kampanie

    Razem przy planszy – razem w emocjach!

  • 08.09.2025Kampanie

    To, czego nie ma w plecaku, boli

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek