Richard Siemon, pierwszy z bohaterów, których poznajemy w spocie nowej kampanii amerykańskiej organizacji LiveOn NY, to emerytowany Casualty Notification Officer („Oficer Powiadamiający o Zgonie”). W wojsku Stanów Zjednoczonych osoby na tym stanowisku mają trudny obowiązek informowania rodzin poległych w trakcie służby żołnierzy o tym, co się wydarzyło. Odpowiedzialność jest ogromna – taką wiadomość bliscy zmarłego otrzymają tylko raz, a jest ona na tyle druzgącąca, że nie ma dobrego sposobu, żeby ją przekazać. Jest za to wiele sposobów, żeby zrobić to źle. Jak przyznają bohaterowie spotu, wykonywanie tego zawodu zostawia bardzo duże piętno na psychice.
Organizatorzy kampanii postanowili poprosić emerytowanych „posłańców złych wiadomości” o dostarczenie jeszcze jeden raz informacji do rodzin – tym razem jednak miała ona mieć skrajnie inny wydźwięk i znaczenie dla otrzymujących ją osób.
„Znaleźliśmy dawcę narządu do przeszczepu”, „Podziękowania dla dawcy, którego bezinteresowny gest oznacza dla dar życia” – czytają zaskoczeni odbiorcy wiadomości, a na ich twarzach niedowierzanie miesza się z nieopisanym wzruszeniem i szczęściem.
Także dla posłańców chwile tuż po otwarciu koperty wiążą się z ogromnymi emocjami – spotykają się bowiem ze skrajnie przeciwną niż dotychczas reakcją – pełną szczęścia i wdzięczności. Ich rozmówcy przytulają ich i szczerze dziękują, co dla byłych wojskowych stanowi bardzo kojące, wręcz terapeutyczne doświadczenie.
Kampania została zainicjowana przez nowojorską organizację LiveOn, promującą ideę transplantacji. W Stanach Zjednoczonych, podobnie jak na całym świecie liczba dawców wciąż jest niewystarczająca w stosunku do liczby osób oczekujących na przeszczep. Pacjenci czekają nawet kilkanaście lat na nowy narząd – wielu z nich nie udaje się dożyć tej chwili.
zobacz także
-
15.10.2025slider
NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką
-
13.10.2025Kampanie
Szwecja na receptę
-
10.10.2025slider
Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym
-
28.09.2025Kreacje / printy
Jeśli znasz ten album
-
26.09.2025Kampanie
Razem przy planszy – razem w emocjach!
-
08.09.2025Kampanie
To, czego nie ma w plecaku, boli
