logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  04.03.2012

Porno w dziecięcych rysunkach



Internet to niebezpieczne miejsce – przekonuje rumuńska fundacja Beneva, konfrontując odbiorców z dziecięcymi rysunkami przedstawiającymi wulgarne sceny pornograficzne. Organizacja apeluje: „Nie pozwalajcie swoim dzieciom surfować po internecie bez nadzoru”. 

Każda z kreacji odwołuje się do pornograficznych obrazów, jakie zamieszczono w sieci w ciągu ostatnich kilku lat. Te zostały przetworzone i pokazane w taki sposób, w jaki może je postrzegać dziecko. Pastelowe kolory, niepewna kreska, naiwne ozdoby (serduszka) zderzają się tu z wyuzdaną, obsceniczną treścią. Przekaz kampanii jest oczywisty: internet zagraża dziecięcej niewinności konfrontując ją z wulgarnym i brutalnym światem dorosłych.

Autorom kreacji można zarzucić grzech dosłowności, która w przypadku tematu pornografii w sieci wydaje się zbyteczna i szkodliwa. Obcowanie z tymi reklamami dla wielu odbiorców, zwłaszcza tych bardzo młodych, może się okazać szokujące samo w sobie. Obecność kampanii w internecie czyni obrazy dostępnymi dla dzieci, które – zgodnie z intencją nadawców – mają być chronione przed wizualną przemocą.

Innym, kontrowersyjnym aspektem tej kreacji jest wybór materiału wyjściowego, stanowiącego pierwowzór dla rysunków. Nadawcy kampanii założyli specyficzną kompetencję swoich odbiorców – znajomość pornograficznych obrazów uznawanych za najbardziej szokujące materiały w sieci („Goatse”, „Lemon Party” i „Two Girls, One Cup”). Aluzja do tych obrazów jest w kampanii oczywista, pytanie, czy potrzebna. Kreacja uświadamia rodzicom niebezpieczeństwa czyhające na ich dzieci w internecie, ale przy okazji jest formą dziwnej gry podjętej z grupą znawców pornograficznych stron internetowych.

Kampanię „The internet is a dangerous place” zrealizowała słowacka agencja Jandl. To już kolejne wspólne przedsięwzięcie fundacji Beneva i Jadl. We wrześniu 2011 r. przeprowadziły one, cieszącą się ogromnym zainteresowaniem mediów, kampanię „Bouquet”, wymierzoną w przemoc wobec kobiet w Rumunii.
M. Dembińska

————————-

KOMENTARZ PROJEKTANTA GRAFIKI UŻYTKOWEJ
Autorzy kampanii zastosowali prostą metodę kontrastu. Dla osoby odwiedzającej strony z treściami pornograficznymi nawiązania i przekaz są  czytelne  i oczywiste. Rysunek stylizowany na dziecięcy jest tu krytycznym komentarzem. Całość stanowi nienachalna forma i czytelne logo.
Borys Włoczkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek