Pora się wycofać
Naukowcy są zgodni – pornografia może prowadzić do uzależnienia, zwłaszcza u dzieci i młodzieży. Buduje również nieprawdziwy obraz ludzkiej seksualności, promuje przedmiotowe traktowanie kobiet i mężczyzn, ma negatywny wpływ na zdolność do budowania związków, a nawet może prowadzić do dysfunkcji seksualnych (szerzej pisaliśmy o tym TUTAJ).
Warto również pamiętać, że według różnych szacunków przemysł związany z pornografią wart jest około 97 miliardów dolarów. Rocznie. Z czego trudna do określenia jego część realizowana jest w szarej strefie, poza kontrolą ze strony służb państwowych i nierzadko ma związek z działaniami o charakterze przestępczym m.in. handlem ludźmi.
Amerykańska kampania społeczna „Pull Back From Porn” („Pora wycofać się z porno”) stanowi jedno z ciekawszych rozwiązań kreatywnych w podejściu do tego zagadnienia. Twórcy filmu rozpoczynają bowiem klip od kadru, ukazującego mężczyznę oglądającego film dla dorosłych na domowym komputerze, po czym – dzięki cofającej się kamerze – obraz ten z każdą sekundą staje się coraz większy i szerszy, obejmując coraz więcej aspektów zjawiska. Co z jednej strony sugeruje niejednoznaczność przemysłu pornograficznego i uwikłanie weń jego odbiorców, z drugiej zaś – wprost nawiązuje do tytułu kampanii:
Autorem koncepcji kampanii jest Tyler M. Chapman.
zobacz także
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
12.05.2025Kampanie
Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej
-
10.05.2025slider
Trójka o kobietach w kosmosie
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…
-
08.05.2025Kampanie
„Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze