W ostatni piątek, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi zainaugurował kampanię społeczno – edukacyjną pt. „BezpieczneWarzywa.pl” pod hasłem: „Polskie warzywa i owoce są bezpieczne i smaczne”. Jej głównym narzędziem jest strona internetowa. Inicjatywa ma na celu odbudowanie zaufania do polskich warzyw i owoców po epidemii wywołanej werotoksycznym szczepem Escherichia coli w Niemczech.
W 2010 r. statystyczny Polak spożył średnio niewiele ponad 41 kg owoców i ich przetworów – o 8 kg mniej niż w roku 2002. Nie lepiej przedstawia się konsumpcja warzyw i ich przetworów. W zeszłym roku jedna osoba spożyła ich ok. 59 kg, podczas gdy w 2002 r. – ponad 64 kg.
Na stronie bezpiecznewarzywa.pl można znaleźć informacje na temat bezpieczeństwa i jakości handlowej warzyw i owoców, zasady dotyczące spożywania świeżych produktów, aktualne informacje dotyczące bezpieczeństwa i jakości warzyw i owoców.
Częścią kampanii BezpieczneWarzywa.pl jest akcja promocyjna „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Kampanię zainaugurował happening, który miał miejsce 22 lipca w Warszawie przed budynkiem Centralnej Biblioteki Rolniczej. W trakcie wydarzenia wypuszczonych zostało tysiąc czerwonych balonów symbolizujących pomidory – znak rozpoznawczy kampanii.
Kolejne happeningi promujące polskie warzywa i owoce odbędą się podczas imprez plenerowych Lata z Radiem w:
- Krynicy Zdrój – 30 lipca
- Gnieźnie – 6 sierpnia
- Mielnie – 13 sierpnia
- Szczytnie – 27 sierpnia
- Koninie – 3 września
Ostatni happening zaplanowano w Spale – 25 września, podczas Dożynek Prezydenckich.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
29.04.2022
Polonez na Krajowej liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
-
28.04.2022
Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji
-
27.04.2022
Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)
-
25.04.2022
„Kawa za książkę” w Green Caffè Nero