Pewnego razu Mama Ptaszek i Tato Ptaszek budowali sobie gniazdko w lesie. Nagle jedno z piskląt zaczęło się wykluwać. Dlatego Pan Ptaszek nie zauważył drzewa, które spadło i zabiło całą rodzinę. Pomyśl zanim zetniesz – to jedna z krótkich historii umieszczonych na plakatach kampanii słowackiego oddziału Greenpeace.
Plakaty autorstwa agencji Jandl przypominają karty wyjęte ze zbioru bajek. Tekst charakteryzuje budowa i środki stylistyczne typowe dla tego gatunku literackiego, jak np.: personiikacja zwierzęcych bohaterów czy wyraźny morał: „Think before you cut” (Pomyśl zanim zetniesz). W warstwie wizualnej rzucają się w oczy wykaligrafowana pierwsza litera oraz portrety sympatycznych stworzeń. Stylizowana na naiwną opowiastkę dla dzieci historia o ptasiej familii nie jest jednak skierowana do najmłodszych odbiorców. Podobnie zresztą jak historia pary królików oraz małych wiewiórek. Wszystkie one znajdują bowiem niespodziewanie krwawy finał.
Kreacje reklamowe zostały wykonane na zlecenie Greenpeace jako namowa do zadumy nad problemem niekontrolowanej wycinki drzew, będącej źródłem wielu zwierzęcych tragedii.
Justyna Wdowiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice