logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Ponure bajki o leśnych rodzinach
09.12.2012
Tematy: Kreacje / printy

Ponure bajki o leśnych rodzinach



Pewnego razu Mama Ptaszek i Tato Ptaszek budowali sobie gniazdko w lesie. Nagle jedno z piskląt zaczęło się wykluwać. Dlatego Pan Ptaszek nie zauważył drzewa, które spadło i zabiło całą rodzinę. Pomyśl zanim zetniesz – to jedna z krótkich historii umieszczonych na plakatach kampanii słowackiego oddziału Greenpeace.

Plakaty autorstwa agencji Jandl przypominają karty wyjęte ze zbioru bajek. Tekst charakteryzuje budowa i środki stylistyczne typowe dla tego gatunku literackiego, jak np.: personiikacja zwierzęcych bohaterów czy wyraźny morał: „Think before you cut” (Pomyśl zanim zetniesz). W warstwie wizualnej rzucają się w oczy wykaligrafowana pierwsza litera oraz portrety sympatycznych stworzeń. Stylizowana na naiwną opowiastkę dla dzieci historia o ptasiej familii nie jest jednak skierowana do najmłodszych odbiorców. Podobnie zresztą jak historia pary królików oraz małych wiewiórek. Wszystkie one znajdują bowiem niespodziewanie krwawy finał.

Kreacje reklamowe zostały wykonane na zlecenie Greenpeace jako namowa do zadumy nad problemem niekontrolowanej wycinki drzew, będącej źródłem wielu zwierzęcych tragedii.

Justyna Wdowiak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek