Ponad sufity
Szklany sufit – tym pojęciem określa się niewidzialną barierę utrudniającą kobietom (ale również mniejszościom etnicznym, seksualnym, wyznaniowym etc.) dojście do wysokich pozycji w nauce, biznesie czy polityce. Fenomen jest „niewidzialny”, ponieważ przy analizie konkretnych przypadków utrudnień czy braków awansów, zawsze znajdują się dla nich inne wytłumaczenia. Jednocześnie jednak – na poziomie całej populacji i przy zastosowaniu analizy statystycznej – badania jednoznacznie wskazują, że kobiety (oraz wspomniane wyżej mniejszości) przy identycznych kwalifikacjach rzadziej awansują i uzyskują niższe wynagrodzenie. Co ciekawe, zjawisko szklanego sufitu występuje nawet w krajach powszechnie uznawanych za rozwinięte i przodujące w niwelowaniu nierówności.
Kampania społeczna Beyond Ceilings (Ponad sufity) zrealizowana na zamówienie organizacji Women in Tech Global pokazuje dosłownie, jak to jest, gdy młoda osoba płci żeńskiej próbuje funkcjonować, mając nad głową przeszkodę uniemożliwiającą nawet normalne wyprostowanie. – Kampania jest wezwaniem do zmian społecznych i zbiorowego wysiłku na rzecz usunięcia przeszkód ograniczających potencjał kobiet i dziewcząt – mówi Ayumi Moore Aoki, założycielka i dyrektor generalna Women in Tech Global. – Razem możemy przełamać te bariery i sprawić, by każda dziewczyna wiedziała, że niebo nie ma granic:
Za kampanię odpowiada francuska agencja kreatywna WAY TV, reżyserką klipu jest kanadyjska reżyserka Maïlis. Film miał swoją premierę podczas szczytu Women in Tech Global Summit 2024 w Paryżu.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie