logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!
22.07.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo

Ponad 85 proc. potrzebnej sumy w zbiórce na Bayraktara dla Ukrainy!



W stworzonej przez publicystę Sławomira Sierakowskiego zbiórce można wziąć udział pod adresem https://zrzutka.pl/bayraktar. Wsparło ją już ponad 171 tys. osób, które przekazały ponad 19 mln zł na drona Bayraktar dla ukraińskiej armii. Akcję wspierają dziesiątki celebrytów i influencerów.

Sławomir Sierakowski zainicjował akcję po tym, gdy swoją zbiórkę na Bayraktara dla Ukrainy zakończyli Litwini. Celem akcji jest zebranie 22,5 mln zł. W ciągu trzech tygodni trwania akcji udało się zebrać ponad 85 proc. tej kwoty. To największa zbiórka w dotychczasowej historii portalu zrzutka.pl. Codziennie angażują się w nią kolejne gwiazdy, osoby ze świata polityki, sztuki, mediów, kultury, sportu i biznesu m.in. Robert Makłowicz, Adam Wajrak, Anja Rubik, Krystyna Janda, Julia Wieniawa, Maja Ostaszewska, Agnieszka Holland i Maciej Stuhr.

Pobiliśmy rekordy – mówi Sławomir Sierakowski, publicysta i socjolog, redaktor naczelny „Krytyki Politycznej”. – To najszybsza i największa zbiórka w historii portalu Zrzutka.pl. A mamy najtrudniejszy dla takich działań miesiąc – lipiec. Ten dron oszczędza życie ukraińskich żołnierzy. Eliminuje przewagę liczebną Rosji. Pozwala rozpoznawać teren, namierzać trudne cele i likwidować magazyny broni. I dlatego tak nam zależy. Sierakowski zapowiedział, że jeżeli nie uda się zebrać pełnej kwoty, pieniądze zostaną przekazane na fundusz Sił Zbrojnych Ukrainy w Narodowym Banku Ukrainy. To samo stanie się z ewentualną nadwyżką.

Organizatorzy zbiórki uruchamiają wiele dodatkowych działań i wydarzeń wspierających akcję: liczne licytacje m.in. grzybobranie z Adamem Wajrakiem, dzień na planie filmowym z Agnieszką Holland, czy lunch z Markiem Belką.

Identyfikację wizualną akcji oraz materiały kreatywne (key visual, hasło do social mediów, kreacje na DOOH) przygotowała Agencja K2 Create. Kampania prowadzona jest na Facebooku (pod hashtagami #GoBayraktar i #BayraktarChallenge) oraz na nośnikach DOOH w całym kraju.

Aktualnie zebrana kwota jest pokazywana m.in. na licznikach online na Cepelii przy skrzyżowaniu ul.  Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi w Warszawie, al. Krakowskiej oraz na oraz na ekranach DTC przy ulicy Marszałkowskiej i 357 ekranach MORE w 7 największych miastach w Polsce. Nośniki DOOH udostępniane są bezpłatnie przez Metromedia i Jet Line.

Wsparcie dla Ukrainy, które rozpoczęło się 24 lutego, to maraton, a nie sprint – mówi Michał Rutkowski, Dyrektor Zarządzający K2 Create. – Dziś jest potrzebne tak samo jak w lutym, marcu czy kwietniu. Wojna ma to do siebie, że toczy się na froncie. Do jej wygrywania potrzebne jest wojsko i potrzebna jest broń. Dlatego kiedy Sławek Sierakowski opowiedział nam o swoim pomyśle, nie wahaliśmy się ani chwili, żeby się zaangażować i pomóc.

Bayraktar TB2 to turecki dron bezzałogowy zdolny do prowadzenia zadań obserwacyjnych i rozpoznawczych oraz misji bojowych. Dron ma 6,5 metra długości oraz 12 metrów rozpiętości. Osiąga długość lotu do 27 godzin. Akcję można wesprzeć na stronie: https://zrzutka.pl/bayraktar.

AKTUALIZACJA (23 lipca 2022): Zbiórkę na Bayraktara dla Ukrainy wsparło już 187 297 osób, przekazując na nią 92 proc. potrzebnej kwoty.

zbiórka Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie wojna Ukraina Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji obronność i bezpieczeństwo kampanie antywojenne Bayraktar


Nazwa wydarzenia:
Trwa zbiórka na Bayraktara dla Ukrainy
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Polska
Media:
social media, outdoor, nośniki DOOH
Hasło kampani:
#GoBayraktar, #BayraktarChallenge





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek