logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wiedza - Literatura, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Raportowanie społeczne, Walka z przemocą
   ──────  21.03.2022

Pomoc osobom z Ukrainy może integrować pracowników – wyniki badania



Wybuch wojny spowodował, że nie tylko osoby prywatne, ale i firmy zaczęły wspierać osoby z Ukrainy. Jak wynika z badania ponad 80% pracowników deklaruje, że chce aby ich firma pomagała uchodźcom z Ukrainy, a 83% ankietowanych uważa, że pracownicy również powinni zaangażować się w pomoc. Dla firm pomaganie może być również ważnym elementem integracyjnym pracowników.

Jak wynika z badania Dailyfruits, aż 87% pracowników chce, aby jego pracodawca zaangażował się w pomoc Ukrainie. Co trzeci zapytany deklaruje, że jego firma już to zrobiła, a według 59% planuje takie działania. Aż 88% Polaków dyskutuje obecnie w pracy o formach pomocy dla uchodźców, jakie może zrealizować ze swoim pracodawcą. Za najskuteczniejszą formę wsparcia dla Ukrainy 52% zapytanych pracowników uważa zorganizowanie w firmie zbiórki żywności, ubrań oraz artykułów medycznych i przekazanie ich do wskazanych punktów. Co trzeci pracownik uważa, że taka pomoc i zaangażowanie się pracowników może wzmocnić więzi na linii pracodawca – pracownicy. 26% ankietowanych dzięki temu zyskuje poczucie, że pracuje w firmie, gdzie liczą się ważne wartości humanitarne. 24% widzi umocnienie współpracy z partnerami, klientami czy dostawcami w ramach wspólnie realizowanych działań dla Ukrainy.

Pracownicy pomagają m.in. wpłatami na organizacje humanitarne, pełnią rolę wolontariuszy, przygotowują prywatne zbiórki i noclegi, ale także chcą angażować się w pomoc we współpracy ze swoimi pracodawcami. Według pracowników, aby skutecznie wesprzeć osoby z Ukrainy można zorganizować w firmie zbiórki żywności, ubrań oraz artykułów medycznych i przekazać je do wskazanych punktów (52%), zorganizować zbiórki wśród pracowników i podwoić zebraną kwotę przez pracodawcę (33%), promować w firmie wpłaty na zbiórkę organizowaną przez wybraną organizację humanitarną (19%), przekazać produkty i udostępnić usługi dla uchodźców z Ukrainy (14%), zorganizować firmowe grupy wolontariuszy (14%). Aż 74% uczestników badania „Pomoc dla Ukrainy z perspektywy pracowników” zadeklarowało, że jeśli otrzymałoby wielkanocną, upominkową paczkę żywnościową od pracodawcy, to przekaże ją na wsparcie uchodźców z Ukrainy. Z kolei co czwarty rozważyłby taką możliwość.

Zdaniem 91% uczestników badania, pracownicy bardzo pozytywnie postrzegają pracodawców, którzy angażują się w pomoc dla Ukrainy. Według 48% respondentów są oni dumni ze swojego pracodawcy. W opinii 43% dzielą się pozytywnymi opiniami o swoim pracodawcy w mediach społecznościowych i mocniej utożsamiają się z firmą, w której pracują.

Badanie sondażowe zostało zrealizowane przez Dailyfruits w formie ankiety online na próbie 327 respondentów w dniach 3-8.03.2022.

walka z przemocą   |  Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie   |  wojna   |  Ukraina   |  badanie   |  raportowanie społeczne   |  pomoc humanitarna   | 







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 06.06.2023

    Przerwij przerwę


  • 06.06.2023

    Pogrzeb w Katarze


  • 05.06.2023

    Jak Polacy (nie)dbają o środowisko


  • 05.06.2023

    Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek