Na naczepach TIR-ów najczęściej widnieje logo spedytora, a przewożonego towaru i załadowania ciężarówki można się tylko domyślać. Ale nie w przypadku TIR-a pokrytego trójwymiarową grafiką, przygotowaną przez niemiecką agencję AUFBRUCH w ramach styczniowej akcji ambientowej. Grafika przedstawia wnętrze naczepy z paczkami z pomocą humanitarną, a dzięki przestrzennemu ujęciu można zobaczyć, że w środku pozostało jeszcze wiele wolnego miejsca na dary. Wymowną grafikę wzmacnia hasło „There’s still room for your help” (Jest jeszcze miejsce na twoją pomoc). Nadawcą kampanii była Action Medeor e.V. – niemiecka organizacja niosąca pomoc medyczną.
Kampania zachęcała do wsparcia działań organizacji, ale też można ją odczytać, jako protest przeciw bierności, rozproszeniu odpowiedzialności wśród członków społeczeństwa za pomoc potrzebującym i myśleniu typu „na pewno inni pomogą, to ja już nie muszę”. Przesłanie jest klarowne, pomoc od każdej osoby jest ważna i nigdy nie jest jej za wiele.
Osiągnięciu zamierzonego efektu ma służyć lingwistyczny zabieg, a mianowicie użycie w haśle zaimka „your” (twoją), powoduje, że komunikat nie jest bezosobowy, a sprawiając wrażenie, że jest kierowany do konkretnej osoby jest trudniejszy do zignorowania.
Z uwagi na fakt, że to właśnie TIR-y tworzą konwoje z pomocą dla ofiar katastrof czy lekarstwami dla zarażonych malarią mieszkańców Tanzanii, naczepa, jako nośnik reklamowy, jest świetnym rozwiązaniem. Przykuwa uwagę podróżujących niemieckimi autostradami, a jej przekaz jest czytelny.
Action Medeor e.V. koncentruje swoje działania w krajach rozwijających się, wspierając m.in. kształcenie farmaceutów, personelu medycznego, lokalną produkcję i dystrybucję lekarstw oraz realizując projekty z zakresu profilaktyki zdrowia.
K.Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki