Przed wideo, które inernatuta chce obejrzeć pojawia się inny film. Bez zastanowienia i wysłuchania tego, co pojawiło się na ekranie klika „pomiń”. Nie tylko w internecie można pomijać rzeczy i iść dalej – w życiu realmym można pomijać osoby i ich historie, tak samo jak w sieci.
Fińska Fundacja Dzieci i Młodzieży (Finland’s Children And Youth Foundation) we współpracy z agencją Avaus stworzyła kampanię „Skipping Goes Both Ways” („Pomijanie działa w dwie strony”). Ze względu na ograniczone fundusze kampania została przeprowadzona na portalu Youtube, gdzie spoty zostały wyświetlone jako reklamy pre-roll.
W kampanii wzięli udział młodzi ludzie, którzy opowiedzieli swoje historie, to, co im się przytrafiło, przez co przeszli. Nagrania wyświetliły się 82 tys. osób, z czego, jak wykazały statystyki, 78 tys. pominęło je w ciągu pierwszych 5 sekund. W odpowiedzi na to, tydzień później te same osoby, które opowiadały swoją historię, w kolejnym nagraniu wskazały ile osób pominęło ich wcześniejsze wideo. Spoty, ponownie jako reklamy pre-roll, zostały wyświetlone osobom, które wcześniej zrezygonwały z wysłuchania historii. Wiadomość jaka została im przekazana mówiła: „This the amount of people who have skipped me. Now I’m gonna skip you” („To jest liczba osób, które mnie pominęły. Teraz ja pominę ciebie”). Jest to przenośnia tego, że tak jak kiedyś zdecydowało się kogoś nie wysłuchać, tak samo ten ktoś później może zdeycydować się iść dalej i nie wysłuchać nas, gdy tego będzie się potrzebowało.
Kampania ma pokazać, że głosy młodych ludzi często nie są słyszane, są pomijane, uważane za nieistotne lub dorośli nie mają czasu na ich wysłuchanie. Według twórców jest to niesłuszne, ponieważ młode osoby często mają coś ważnego do powiedzenia, a ich głos jest równie ważny. Ze względu na to, że ich historie, niejednokrotnie trudne, nie są przez nikogo usłyszane i nie otrzymują oni potrzebnej pomocy czy wsparcia.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół