Pomaganie jest twarzowe
Czworo "klasycznych" ratowników oraz czworo "nietypowych" zaprezentował Niemiecki Czerwony Krzyż w szeroko zakrojonej kampanii mającej na celu zachęcenie Niemców do pomagania innym. Nazwa kampanii „Helfen sie mit!” („Pomagaj z nami!”) nawołuje do pomocy osobom potrzebującym niezależnie od ich od obywatelstwa, wyznania, koloru skóry czy przekonań politycznych.
Hasło kampanii „Helfen steht jedem gut” („Z pomaganiem każdemu do twarzy”) jest rozwinięciem powszechnie znanego powiedzenia „Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego”. Zgodnie z zasadą, że łatwiej identyfikować się ze swoim bezpośrednim środowiskiem, adresaci kampanii są zachęcani do wzięcia udziału w lokalnych przedsięwzięciach Czerwonego Krzyża.
Autorzy kampanii zauważają, że mimo, iż zdecydowana większość ludzi wie czym zajmuje się Czerwony Krzyż, to nie potrafiliby oni wskazać konkretnej akcji zorganizowanej pod patronatem tejże organizacji. Strona informuje o całej gamie możliwości wsparcia Niemieckiego Czerwonego Krzyża: może to być członkostwo w organizacji, wsparcie finansowe, udział w kursach pierwszej pomocy, aktywna pomoc w lokalnych okręgach czy też praca społeczna. Co ważne, na stronie znajdziemy dokładne informacje dotyczące tego jak rozpocząć pomaganie w wybranej przez siebie „dziedzinie”.
Ciekawą inicjatywą jest tzw. giełda internetowa (DRK-Wissenbörse), gdzie można uzyskać informacje na temat inicjatyw i akcji oraz bezpłatnie pobrać wszystkie materiały używane w trakcie kampanii (w tym banery internetowe, ulotki, gry, plakaty, etc.).
Strona nie tylko zachęca do przeprowadzania kampanii na własną rękę, ale przede wszystkim pokazuje krok po kroku jak się do tego zabrać – na przykład przy pomocy zwykłych umieszczanych na ulicy karteczek z odrywanymi numerami telefonów bądź wykorzystując tzw. „fotościanę” („Fotowand”), którą można zakupić albo wypożyczyć na potrzeby danej akcji (w miejscu twarzy osoby pomagającej wycięty jest otwór zachęcający przechodniów do sfotografowania się w sytuacji informującej o możliwościach pomocy związanych z oddawaniem krwi w danym regionie). Takie zdjęcie można umieścić następnie w internecie, skąd można je wydrukować w postaci ulotki z wizerunkiem osoby fotografowanej.
O ile pomysł sam w sobie zdaje się być ciekawy, to zastrzeżenia może budzić grafika niektórych wykorzystanych w kampanii elementów (infantylna może się wydać na przykład ściana, na której osoba fotografowana udziela pomocy … kosmicie).
„Z pomaganiem każdemu do twarzy” to kolejny, piąty motyw kampanii z cyklu propagujących wśród Niemców aktywną pomoc (poprzednie uwzględniały między innymi takie hasła jak: „Wir können nicht anders” – „Inaczej nie umiemy” czy „Jederzeit bereit” – „Gotowy w każdej chwili”). Bezsprzecznym atutem akcji jest jej rozmach, ale przede wszystkim fakt, że dostarcza ona wszystkich niezbędnych informacji dotyczących tego, gdzie i w jaki sposób pomagać.
Layouty reklamowe przedstawiają 8 osób zaangażowanych w pomaganie – 4 z nich to "klasycznie" wyglądający ratownicy, pozostała czwórka wygląda znacznie mniej "typowo". Jak widać każdy ma w sobie potencjał do niesienia pomocy innym.
J. Hejman
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem