logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > PomagaMY NIE OCENIAMY – przypomina kampania dotycząca nadwagi i otyłości
01.10.2019
Tematy: Kreacje / printy, Akcje, Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Walka z wykluczeniem społecznym, Organizacje pozarządowe / NGO

PomagaMY NIE OCENIAMY – przypomina kampania dotycząca nadwagi i otyłości



Wszystko zaczęło się od artykułu na portalu Onet: „Lekarz odmówił badania. Powiedział, że grubasa nie dotknie. Tak wygląda życie z otyłością” – brzmiały pełne goryczy wspomnienia bohatera materiału. To tylko utwierdziło w przekonaniu Polskie Centra Dietetyczne, by na szerszym forum poruszyć problem otyłości oraz traktowania osób z nadwagą.

Liczba osób chorych na otyłość rośnie drastycznie z roku na rok i wydaje się, że społecznie nie jesteśmy na to przygotowani – tłumaczy Joanna Sobczak, koordynatorka akcji. – Osoby otyłe rzadziej niż np. osoby z nadwagą korzystają z pomocy specjalistów, ponieważ nie wierzą w powodzenie terapii. Ponadto, paradoksalnie, w placówkach opieki zdrowotnej spotykają się z negatywną oceną, nieprzychylnymi komentarzami, a nawet odmową pomocy ze względu na nadmiar kilogramów lub brak odpowiedniego sprzętu. Zaprzestają więc poszukiwania pomocy i problem się pogłębia.

Dlatego właśnie powstał projekt Pomagamy, nie oceniamy. W ramach akcji zaplanowano szereg działań, m.in. darmowe konsultacje dietetyczne w gabinetach dietetycznych Projekt Zdrowie w całej Polsce, spotkania, warsztaty oraz transmisje live stream ze specjalistami. Przy tak rozbudowanym systemie wsparcia dla ciała, nie zapomniano również i o duchu. Pomoc dietetyka jest kluczowa w leczeniu otyłości, ale często potrzebna jest także pomoc psychologa, aby terapia była skuteczna. Jedno jest pewne, osoby z otyłością potrzebują zrozumienia i pomocy, a na dzień dzisiejszy spotykają się częściej z odrzuceniem i krzywdzącą oceną. To właśnie chcemy zmienić – dodaje Joanna Sobczak.

Bazą informacyjną kampanii jest strona http://pomagamy-nieoceniamy.pl/, na której oprócz wszystkich potrzebnych informacji można znaleźć m.in. e-book z przepisami dietetycznymi oraz obszerny raport Problem otyłości w Polsce.

zdrowie raport otyłość hejt „Pomagamy nie oceniamy” Polskie Centra Dietetyczne nadwaga


Nazwa kampanii:
„Pomagamy, nie oceniamy”
Nadawca:
Polskie Centra Dietetyczne
Media:
strona internetowa, raport, bezpłatne konsultacje u specjalistów, e-book z przepisami dietetycznymi
Adresaci:
osoby z otyłością i nadwagą, ich bliscy, lekarze, dietetycy





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek