Polska na niebiesko, czyli spróbujmy zrozumieć autyzm
2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Zanim to nastąpi, każdy z nas – dzięki kampanii „Polska na niebiesko” – będzie miał okazję poczuć i zrozumieć, czym są zaburzenia ze spektrum autyzmu.
Dziecko, które krzyczy na dźwięk kasy. Kolega z pracy, który nigdy nie odpowiada uśmiechem. Kuzynka, która zawsze woli siedzieć sama i denerwują ją źle ułożone buty. Każdy z nich jest oceniany, odsuwany, stygmatyzowany. – mówią autorzy kampanii w serwisie polskananiebiesko.pl. Właśnie ruszyła kolejna edycja kampanii Fundacji JiM, przygotowanej z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Jej tegoroczne hasło brzmi: Autyzm. Wystarczy zrozumieć.
Jak co roku Fundacja JiM organizuje kampanię Polska na niebiesko, której głównym celem jest zwiększanie świadomości autyzmu wśród społeczeństwa. W tym roku skupiamy się głównie na zrozumieniu trudności, z jakimi spotykają się osoby z autyzmem i akceptowaniu odmiennych zachowań. Poszukiwaliśmy agencji, która zaproponuje ciekawe rozwiązania graficzne, odzwierciedlające tegoroczne hasło, oraz rozpocznie działania gwarantujące dotarcie do jak największej grupy użytkowników. – mówi Paulina Kaczmarek, specjalista ds. komunikacji w Fundacji JiM.
Wybór padł na agencję IMAGINE. Jej zespół odpowiadał za stworzenie key visuali, serwisu polskananiebiesko.pl oraz strategii komunikacji w social mediach. Celem kampanii jest pokazanie specyficznego świata dzieci ze spektrum autyzmu. Chcieliśmy uświadomić, że sytuacje i zachowania dla nas normalne, dla osób z autyzmem mogą być nie do pokonania. Stąd pomysł oparty na idei zrozumienia. W koncepcji kreatywnej dominują hasła zaprojektowane typograficznie tak, by jasno przekazywały inność jako wartość. – mówi Piotr Krzysztofik, Art Director w IMAGINE.
Osią komunikacji w social mediach jest konkurs Podaj dalej! Żeby wziąć w nim udział, wystarczy wygenerować zaszyfrowane hasło (za którym kryje się historia jednej osoby z autyzmem), następnie udostępnić je w swoich kanałach w mediach społecznościowych i wyznaczyć znajomych do rozszyfrowania pozostałych haseł. Uczestnicy zabawy klikają w linki i zostają przeniesieni do panelu rozwiązania hasła. Tam też mogą zapoznać się z całymi historiami oraz wesprzeć działania Fundacji.
Do tej pory w akcję zaangażowali się m. in. Monika Pryśko (tekstualna.pl), Michalina Grzesiak (krystynoniedenerwujmatki.pl), Rafał Gębura (7 metrów pod ziemią), Joanna Pachla (wyrwanezkontekstu.pl), Łukasz Jakóbiak (20m2 Łukasza). Akcję wspierają Rzecznik Praw Obywatelskich oraz PGE Narodowy.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów