logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Polska młodzież lepsza od europejskiej
11.12.2008
Tematy: Wydarzenia

Polska młodzież lepsza od europejskiej



Aż 75% dzieci w UE w wieku od 6 do 17 lat korzysta już z internetu, a w Polsce jeszcze więcej, bo 89% – wynika z zaprezentowanego badania Eurobarometru.

UE ostatecznie przyjęła 9 grudnia br. program „Bezpieczny internet”, na który od 1 stycznia 2009 do końca 2013 przeznaczać będzie 55 mln euro rocznie.

Aż 60% rodziców dzieci martwi się, że ich pociecha może stać się ofiarą uwodziciela internetowego, który zaprzyjaźnia się z dzieckiem, aby następnie wykorzystać je seksualnie.

54% rodziców obawia się, że ich dzieci mogą być szykanowane w sieci (np. zastraszane na stronach internetowych lub wiadomościami SMS-owymi). Według Eurobarometru 63% 10-latków w UE ma telefon komórkowy (w Polsce 75%), w tym 11% ma telefon z dostępem do internetu (w Polsce 18%).

Aby chronić dzieci w coraz bardziej wyrafinowanym wirtualnym świecie i umożliwić im bezpieczne korzystanie z internetu i telefonii komórkowej, Komisja Europejska zaproponowała w lutym stworzenie nowego unijnego programu „Bezpieczny internet”.

– Obecnie dzieci wkraczają w świat technologii internetowych i komórkowych bardzo wcześnie i często stają się młodymi ekspertami nowoczesnych technologii, swobodnie surfującymi w sieci. Musimy mieć pewność, że dzieci korzystające z usług internetowych i komórkowych potrafią rozpoznać czyhające na nich zagrożenia i radzić sobie z nimi – powiedziała komisarz UE ds. społeczeństwa informacyjnego i mediów Viviane Reding.

Jak informuje KE, z programu „Bezpieczny internet” współfinansowane będą projekty mające na celu podniesienie świadomości w społeczeństwie, a zwłaszcza dzieci, rodziców i nauczycieli. Mają temu służyć punkty informacyjne dostępne za pośrednictwem internetu lub telefonicznie, gdzie można będzie zgłaszać nielegalne i szkodliwe treści i zachowania, w szczególności w zakresie seksualnego wykorzystywania dzieci, uwodzenia i szykanowania w Internecie.

Budżet wynoszący 55 mln euro dla nowego programu zostanie podzielony: 48 proc. ma być przeznaczone na podniesienie świadomości społeczeństwa, 34 proc. na walkę z nielegalnymi treściami i z niebezpiecznymi zachowaniami w sieci, 10 proc. na promowanie bezpiecznego środowiska internetowego oraz 8 proc. na ustanowienie odpowiedniej bazy informacji.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek