logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Polska borówka rośnie w siłę
15.07.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Kampanie gospodarcze, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Polska borówka rośnie w siłę



Konsumpcja borówki w Polsce stale rośnie. Borówkę jada już 80% Polaków, w tym ponad 8 mln spożywa rocznie więcej niż kilogram. Jako polski superowoc stała się wizytówką owoców jagodowych i jest postrzegana jako superfood. Według badań Kantar borówki należą do najatrakcyjniejszych wizualnie gatunków owoców. 

Z „Narodowych badań konsumpcji owoców i warzyw”, realizowanych od grudnia 2019 roku, wynika, że w latach 2020-2022 liderem wzrostu konsumpcji jest borówka. W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 7,1 mln osób, co stanowi 22% populacji, w czerwcu 2021 było to już 30%, natomiast w czerwcu br., 37% populacji – czyli ok. 12 mln osób. Konsumpcja borówki rośnie o blisko 8% rocznie. Wymienione wyżej wielkości dotyczą populacji dorosłych Polaków, osób w wieku 15 lat i więcej. W przypadku gdy istotnymi konsumentami borówki są dzieci, realne liczby są większe.

image by Joanna Kosinska on Unsplash

Walory borówek są promowane w Polsce przez specjalistów ds. żywienia i zdrowia, podobnie zresztą jak i w całej Unii Europejskiej. W naszym kraju do jedzenia borówek oraz innych owoców jagodowych namawiają konsumentów nie tylko dietetycy i przedstawiciele resortu rolnictwa, lecz także m.in. naukowcy z Narodowego Centrum Edukacji Żywieniowej i Główny Inspektorat Sanitarny.

Borówki na rynek deserowy są w Polsce zbierane ręcznie – mówi Dominika Kozarzewska, członkini Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i koordynatorka prac Jagodowego Core Teamu. – Delikatnie strąca się je kciukiem do wnętrza dłoni, trzymając w niej jednocześnie nie więcej niż kilka owoców. Dlatego polskie borówki mają jasnoniebieski woskowy nalot, który stanowi naturalną barierę ochronną wytwarzaną przez roślinę, ale także pięknie wygląda i świadczy o najwyższej jakości. Myślę, że właśnie z tego powodu konsumenci uznają je za jedne z najbardziej atrakcyjnych wizualnie polskich owoców.

image by Alex Ushakoff on Unsplash

Potwierdzają to badania ośrodka Kantar Public, który w czerwcu zapytał Polaków o wizualną atrakcyjność ponad 20 gatunków owoców. Aż 27% Polaków uważa borówkę za gatunek najbardziej zachęcający do jedzenia (8,7 mln). Więcej o walorach owoców jagodowych można znaleźć na stronie PolskieSuperowoce.pl

Badanie zrealizował Kantar Public, w ramach projektu „Core Team – promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja”.

zdrowie konsumpcjonizm konsumenci kampanie gospodarcze owoce borówki


Nazwa wydarzenia:
Polska borówka rośnie w siłę
Tematy:
Kampanie gospodarcze, Konsumpcjonizm i konsumenci, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek