Międzynarodowa organizacja ACTAsia (z siedzibą w Wielkiej Brytanii, Holandii, Chinach i USA) zorganizowała wczoraj w stolicy Chin drugi w historii tego kraju pokaz mody wolnej od futer. Wśród dziewiętnastu zaproszonych na pokaz projektantów i firm znalazły się 4 polskie marki: EST by Es. (Gosia Sobiczewska), SLOGAN, SAS (Such a Sucz) oraz Folk DESIGN. Projektanci z trzech kontynentów połączyli swoje siły i zaprezentowali kolekcje całkowicie wolne od futer na wybiegu Fur Free Fashion Show w Pekinie, promując w ten sposób modą etyczną, która dba zarówno o zwierzęta, ludzi i środowisko naturalne.
Fur Free Fashion Show w Pekinie, który jest częścią azjatyckiej kampanii antyfutrzarskiej, w tym roku doczekał się większej publiczności, ale przede wszystkim zaangażowania i obecności międzynarodowych projektantów. Dzięki współpracy z organizacją z Chin, organizacja Otwarte Klatki miała możliwość wysłania i zaprezentowania międzynarodowej publiczności rodzimych firm odzieżowych, które wspierają kampanię Sklepy Wolne od Futer w Polsce. Tym samym polskie marki dołączyły do marek z USA, Wielkiej Brytanii, Belgii, Korei oraz Chin i przedstawiły swoje najnowsze kolekcje i projekty w Art Studio Levi w centrum Pekinu. Wśród projektantów, których kreacje były prezentowane na wybiegu, znaleźli się m.in.: nowojorska designerka Leanne Mai-ly Hilgart tworząca pod szyldem VAUTE, designerzy Tony Yu i Li Lidan z Chin, zdobywczyni ostatniej nagrody HUSH – Gosia Sobiczewska oraz szyjąca na konkursy światowe (m.in. Miss Universe) projekty dla Miss Polski marka Folk DESIGN. Inna polska marka – SLOGAN Ecostreetwear – zwróciła szczególną uwagę chińskiej publiki ze względu na materiały stosowane do wyprodukowania ubrań, m.in.: recyklingowane butelki PET, wegańską skórę stosowaną zamiast naturalnej czy organiczną bawełnę. Większość międzynarodowych kolekcji pokazanych na Fur Free Fashion Show 2015, została wyprodukowana z ekologicznych materiałów, np. włókien bananowca, kory drzewa czy butelek pochodzących z recyklingu. Ponadto wszystkie modelki na pokazie Fur Free Fashion Show zostały umalowane organicznymi kosmetykami marki LUSH, która była również jednym ze sponsorów. Po pokazie goście zostali zaproszeni na bankiet z tradycyjnym chińskim jedzeniem, podanym jednak w wersji całkowicie roślinnej i bezmięsnej.
W pokazie wzięli udział przedstawiciele chińskiego rządu oraz ambasad, gwiazdy telewizji (m.in. Miss Chin), branży muzycznej oraz międzynarodowych firm. Przedstawiciele brytyjskiej i polskiej ambasady wręczyli nagrody Fur Free Life Award dla osób i firm, które w ich uznaniu przyczyniają się do promowania etycznego stylu życia i prezentują modę wolną od okrucieństwa.
Założycielka ACTAsia i dyrektor wykonawczy Pei Su skomentowała wydarzenie w następujący sposób: Chiny są jednym z głównych krajów produkujących futra, a dodatkowo jednymz głównych krajów kupujących takie wyroby i te liczby rosną. Miliony zwierząt są hodowane na fermach futrzarskich, żyjąc tam w tragicznych warunkach i czekając tylko na śmierć. Ponadto przemysł futrzarski ma też wiele negatywnych skutków dla całego środowiska. Fur Free Fashion Show ma zachęcić Chińczyków – zarówno publikę, jak i projektantów czy sprzedawców – do okazania współczucia i wybierania etycznego stylu życia.
Kampania Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer) jest międzynarodowym programem prowadzonym przez koalicję Fur Free Alliance, który ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Do sojuszu należą organizacje z Europy (m.in. Norwegia, Szwecja, Dania, Rosja, Włochy), Azji (Japonia, Chiny), obu Ameryk (USA, Kanada) oraz Australii i Afryki. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w 2013 roku stało się oficjalnym przedstawicielem międzynarodowej koalicji Fur Free Alliance w Polsce.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych