Polityczne meble
Ze słupów i lamp ulicznych na przechodniów zerkają uśmiechnięte twarze, obiecujące najróżniejsze rzeczy w zamian za oddany głos. Niestety, jak zauważają autorzy tej brazylijskiej inicjatywy, taką samą normą jak plakaty wyborcze na ulicach podczas kampanii politycznej, są te same plakaty leżące na chodnikach po wyborach. Podobnie z reklamami stojącymi na ulicach. Nikomu niepotrzebne, zamieniają chodniki w wysypisko.
Agencja reklamowa JWT przy współpracy z Mobilidade Urbana Sustenável w użyteczny sposób posprzątała ulice. Zorganizowano zbiórkę "powyborczych śmieci" i zrobiono z nich meble. W Brazylii podczas kampanii politycznych kandydaci promują się na nielegalnie wystawionych reklamach tzw. "potykaczach", które stawiają przy ulicach lub na chodnikach. Szacuje się, że materiałów reklamowych po wyborach zbiera się średnio 45 mln ton. Przy współpracy z brazylijskim projektantem stworzono wzory kilku mebli, a następnie wprowadzono plan w życie. Tym sposobem z wyborczych reklam powstał stolik do kawy, taboret, wieszak, wieszak do ręczników i stolik. Cały proces tworzenia nagrano w formie filmów instruktażowych, tak by każdy mógł również zbudować sobie nowy mebel do swojego domu.
Kampania jest ciekawą próbą zwrócenia uwagi na problem materiałów zostających po wyborach, a także możliwości wykorzystania w kreatywny i użyteczny sposób. Jednocześnie pokazuje, że z każdej rzeczy może powstać przy odpowiednim pomyśle nowa, piękniejsza.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
18.08.2022
We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem
-
12.08.2022
Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?
-
08.08.2022
Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów