logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Brazylia, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko
   ──────  26.11.2014

Polityczne meble

Your browser does not support the video tag.


Ze słupów i lamp ulicznych na przechodniów zerkają uśmiechnięte twarze, obiecujące najróżniejsze rzeczy w zamian za oddany głos. Niestety, jak zauważają autorzy tej brazylijskiej inicjatywy, taką samą normą jak plakaty wyborcze na ulicach podczas kampanii politycznej, są te same plakaty leżące na chodnikach po wyborach. Podobnie z reklamami stojącymi na ulicach. Nikomu niepotrzebne, zamieniają chodniki w wysypisko.

Agencja reklamowa JWT przy współpracy z Mobilidade Urbana Sustenável w użyteczny sposób posprzątała ulice. Zorganizowano zbiórkę "powyborczych śmieci" i zrobiono z nich meble. W Brazylii podczas kampanii politycznych kandydaci promują się na nielegalnie wystawionych reklamach tzw. "potykaczach", które stawiają przy ulicach lub na chodnikach. Szacuje się, że materiałów reklamowych po wyborach zbiera się średnio 45 mln ton. Przy współpracy z brazylijskim projektantem stworzono wzory kilku mebli, a następnie wprowadzono plan w życie. Tym sposobem z wyborczych reklam powstał stolik do kawy, taboret, wieszak, wieszak do ręczników i stolik. Cały proces tworzenia nagrano w formie filmów instruktażowych, tak by każdy mógł również zbudować sobie nowy mebel do swojego domu.

Kampania jest ciekawą próbą zwrócenia uwagi na problem materiałów zostających po wyborach, a także możliwości wykorzystania w kreatywny i użyteczny sposób. Jednocześnie pokazuje, że z każdej rzeczy może powstać przy odpowiednim pomyśle nowa, piękniejsza.

Daria Ostrowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Political Furniture Project
Czas:
2014.11.1 - 2014.11.30
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko
Kraje:
Brazylia
Nadawca:
Mobilidade Urbana Sustenável
Media:
Internet, ambient
Wykonawca:
JWT (Brasil)
Adresaci:
Obywatele Brazylii





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 18.08.2022

    We własnym kubku płacisz mniej. Żabka umożliwia zakup tańszej kawy ze swoim kubkiem


  • 12.08.2022

    Dlaczego wymieniamy telefony i czym kierujemy się przy ich wyborze?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 29.07.2022

    AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek