logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Pola pomoże Polakom na zakupach
02.12.2015
Tematy: Opinie

Pola pomoże Polakom na zakupach



Do sklepu zwykło zabierać się ze sobą listę zakupów, spisaną na papierze czy też w nowoczesnej wersji zapisaną w telefonie. Od 11 listopada razem ze smartfonem można zabrać ze sobą również Polę.

Pola to aplikacja na smartfony, za pomocą której można sprawdzić dany produkt spożywczy lub przemysłowy opiera się na polskim kapitale i czy przy jego produkcji pracowali Polacy. Nieprzypadkowo pojawiła się ona na rynku 11 listopada, czyli w Święto Niepodległości, ponieważ jej celem ma być wspieranie polskiej gospodarki. Została przygotowana w partnerstwie społeczności Koduj dla Polski, Klubu Jagiellońskiego oraz Instytutu Logistyki i Magazynowania Politechniki Warszawskiej, który zapewnia bazę kodów kreskowych i producentów.

Działanie aplikacji jest proste – wystarczy zeskanować kod kreskowy dowolnego produktu. Po zeskanowaniu na ekranie pojawiają się informacje o firmie, która wyprodukowała dany produkt. Do istniejącej bazy produktów użytkownicy mogą zgłaszać firmy, które w bazie się nie znajdują.

Ocena producenta polega na tym, że każdemu przyznawane jest od 0 do 100 punktów. 35 punktów przydzielane jest proporcjonalnie do udziału polskiego kapitału w konkretnym przedsiębiorstwie, 10 punktów otrzymuje ta firma, która jest zarejestrowana w Polsce, 30 jeśli produkuje w naszym kraju, 15 punktów za zatrudnianie w kraju w obszarze badań i rozwoju oraz 10 punktów za nie wchodzenie w skład zagranicznych koncernów.

Jest to innowacja na polskim rynku, natomiast aplikacją o podobnym zastosowaniu jest GCheck dostępna do pobrania w sklepie Google od 5 września 2015 roku, a więc wcześniej niż Pola. Pola już w dniu premiery cieszyła się dużym zainteresowaniem oraz zebrała pozytywne opinie. Jednakże trudno na ten moment określić, czy i jak aplikacja w jakikolwiek sposób przyczyni się do poprawy polskiej gospodarki.

Joanna Grams








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek