„Show the world your real face. On Sept. 18th, turn off your mobile device and get some real facetime” („Pokaż światu swoją prawdziwą twarz. 18 września wyłącz elektroniczne urządzenia i ciesz się prawdziwą komunikacją z innymi twarzą w twarz”) – przekonywali amerykańskich internautów Mark DiMassimo i Eric Yaverbaum w swojej kampanii „Offlining”. Posłużyli się do tego portretami młodych osób, którym mimikę zastąpiono powszechnie używanymi w komunikacji internetowej skrótami i emotikonami. Przygotowaniem reklam zajęła się agencja Digo.
Nie bez przyczyny twórcy kampanii wybrali datę 18 września na dzień bez internetu (The Offlining day). Tego dnia wyznawcy judaizmu obchodzą święto Jom Kippur (Dzień Odkupienia), które jest zakończeniem 10-dniowego postu. Na wzór dnia, kiedy Żydzi mogą odpokutować za grzechy minionego roku, autorzy akcji zachęcali swoich rodaków do zadośćuczynienia bliskim poprzez skoncentrowanie się na osobistym kontakcie z nimi, zamiast na śledzeniu kolejnych wpisów na Twitterze.
Nie jest to pierwsza inicjatywa tego typu. Podobną akcję Mark DiMassimo (członek zarządu agencji reklamowej Digo) i Eric Yaverbaum (prezes firmy Ericho Communications) przeprowadzili w Dzień Ojca – wtedy 10.000 Amerykanów wybrało obiad ze swoja rodziną, a nie z ulubionym laptopem (No Device Dinner).
K. Truszkowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob
-
21.10.2024
Jedno danie w menu
-
17.10.2024
Pozornie niewidoczne
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż