logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Pokój w przejściu
26.02.2010
Tematy: Kreacje / printy

Pokój w przejściu



Podczas gdy pasażerom w Barcelonie stacja metra kojarzy się wyłącznie z miejscem przesiadki to dla bezdomnych jest to jedyny dom, jaki mają. Na mapie tego malowniczego miasta zlokalizowano około 800 punktów, gdzie bezdomni nocują nielegalnie.

16 stycznia br. fundacja Arrels, we współpracy z agencją Altraforma, zainaugurowała kampanię pod hasłem „Dla wielu ludzi w Barcelonie, to ona właśnie jest ich domem. Podarujmy Barcelonie dach nad głową”. Ten dom jest ławką, stacją metra, schodami. Reklamy pokazują miejsca codziennego użytku, które na noc zamieniają się w noclegownie. Codzienne mieszkańcy Barcelony jadąc do pracy przechodzą przez czyjąś sypialnię lub kuchnię..

W Hiszpanii żyje około 19 tys. osób bezdomnych, z czego ponad 3 tys. w Barcelonie. Fundacja Arrels na swoich stronach internetowych stara się zmienić stereotyp bezdomnego – łachmaniarskiego menela, który gdyby tylko chciał wziąłby w karby swoje życie i wrócił na łono społeczeństwa. Niemal 65% bezdomnych posiada wykształcenie średnie. Wielu z nich nie jest winnych swojego ubóstwa. Ogromna część to ludzie starsi, wdowcy, chorzy psychicznie, samotni, wywodzący się ze slumsów. Nie mają szans na poprawę swojej sytuacji bez wydatnej pomocy instytucji państwowych czy organizacji społecznych.

Gdyby kreacja zastała zrealizowana jako ambient, a więc gdyby faktycznie w w różnych miejscach namalowano „mieszkania”, nabrałaby z pewnością rozmachu i znacznie większej siły rażenia. W formie plakatów nie oddziałują tak silnie.

Inną kwestią jest plagiat, jakiego dopuszczono się w tej kreacji. Pomysł, na którym oparto kampanię był już wykorzystywany (w formie ambientowej): we wrześniu 2006r. w kampanii francuskiej fundacji Samu Social de Paris i agencji TBWAParis oraz w grudniu 2006r. w kampanii Childhope Asia Philippines i agencji BBDO Guerrero Ortega.
J.Benedyczak








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 25.04.2025Kreacje / printy

    „Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy

  • 14.04.2025Kreacje / printy

    Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów

  • 28.03.2025Kreacje / printy

    Strzelanina

  • 26.03.2025Kreacje / printy

    Znikający świergot

  • 24.03.2025Kreacje / printy

    Konkretna ochrona

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek