logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  26.02.2010

Pokój w przejściu



Podczas gdy pasażerom w Barcelonie stacja metra kojarzy się wyłącznie z miejscem przesiadki to dla bezdomnych jest to jedyny dom, jaki mają. Na mapie tego malowniczego miasta zlokalizowano około 800 punktów, gdzie bezdomni nocują nielegalnie.

16 stycznia br. fundacja Arrels, we współpracy z agencją Altraforma, zainaugurowała kampanię pod hasłem „Dla wielu ludzi w Barcelonie, to ona właśnie jest ich domem. Podarujmy Barcelonie dach nad głową”. Ten dom jest ławką, stacją metra, schodami. Reklamy pokazują miejsca codziennego użytku, które na noc zamieniają się w noclegownie. Codzienne mieszkańcy Barcelony jadąc do pracy przechodzą przez czyjąś sypialnię lub kuchnię..

W Hiszpanii żyje około 19 tys. osób bezdomnych, z czego ponad 3 tys. w Barcelonie. Fundacja Arrels na swoich stronach internetowych stara się zmienić stereotyp bezdomnego – łachmaniarskiego menela, który gdyby tylko chciał wziąłby w karby swoje życie i wrócił na łono społeczeństwa. Niemal 65% bezdomnych posiada wykształcenie średnie. Wielu z nich nie jest winnych swojego ubóstwa. Ogromna część to ludzie starsi, wdowcy, chorzy psychicznie, samotni, wywodzący się ze slumsów. Nie mają szans na poprawę swojej sytuacji bez wydatnej pomocy instytucji państwowych czy organizacji społecznych.

Gdyby kreacja zastała zrealizowana jako ambient, a więc gdyby faktycznie w w różnych miejscach namalowano „mieszkania”, nabrałaby z pewnością rozmachu i znacznie większej siły rażenia. W formie plakatów nie oddziałują tak silnie.

Inną kwestią jest plagiat, jakiego dopuszczono się w tej kreacji. Pomysł, na którym oparto kampanię był już wykorzystywany (w formie ambientowej): we wrześniu 2006r. w kampanii francuskiej fundacji Samu Social de Paris i agencji TBWAParis oraz w grudniu 2006r. w kampanii Childhope Asia Philippines i agencji BBDO Guerrero Ortega.
J.Benedyczak


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 21.09.2023

    Gdzie jest sęp?


  • 20.09.2023

    Na wojnę tak, poza tym – nie


  • 20.09.2023

    Zanim to się stanie


  • 19.09.2023

    Dach nad głową


  • 19.09.2023

    Paszport do przyszłości


  • 18.09.2023

    Źrenice


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek