Granat, nabój do karabinu maszynowego i pocisk moździerzowy to przedmioty, które powszechnie kojarzą się ze zniszczeniem. W kreacji Saatchi&Saatchi, wykonanej na zlecenie Organizacji Narodów Zjednoczonych w październiku 2006 roku, przedstawione zostały w zupełnie innym wydaniu. Kruche, misternie zdobione, powstałe z jednego z najdroższych materiałów na świecie mają symbolizować cienką granicę dzielącą pokój od wojny. Delikatne porcelanowe przedmioty opatrzone zostały ozdobnym napisem „Peace is fragile”. („Pokój jest kruchy”).
Kampania miała na celu uzmysłowienie odbiorcom jak kruchy jest pokój oraz jak skomplikowane i wymagające ostrożnych, przemyślanych działań, jest jego utrzymanie. Organizacja Narodów Zjednoczonych, której celem jest właśnie zapewnienie pokoju i bezpieczeństwa międzynarodowego, 24 października 2006 roku obchodziła 64. rocznicę powstania.
Kreacja została nagrodzona na Festiwalu w Cannes w 2006 roku.
M.Nowak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu