Od niemowlaka, przez dzieciństwo, młodość, dojrzałość aż po starość. Spot przedstawia zmieniające się twarze w porządku chronologicznym, zależnie od wieku. Dzięki temu można zobaczyć, jak zmienia się człowiek w ciągu swojego życia. W tle rozbrzmiewa poemat o starości, mówiący o tym, że starość nie jest czymś gorszym. Wręcz przeciwnie – trzeba ją przyjąć i pokochać.
Wspomniany poemat to wiersz napisany przez brytyjskiego poetę Rogera McCough’a specjalnie na potrzeby kampanii. Odczytuje go w spocie znany brytyjski aktor – Christopher Lee. „There is no cure for ageing. Because ageing isn’t an illness, but a way of life” ("Nie ma lekarstwa na starzenie się. Ponieważ starzenie się nie jest chorobą, ale sposobem życia") czy „You are old. But valued still” ("Jesteś stary. Ale nadal wartościowy") – to fragmenty wiersza ukazujące jego główne przesłanie. Bowiem celem kampanii „Love Later Life” jest zwrócenie uwagi na panujące stereotypy dotyczące starości, jako czegoś gorszego, i niwelowanie ich. Na stronie organizacji można także zobaczyć wypowiedzi niektórych bohaterów spotu, m.in. 97-letniej Dorothy Start, 89-letniego Michaela Nelsona czy 102-letniego Fauja Singh’a, którzy dzieją się swoimi refleksjami i radzą, jak godnie i radośnie żyć na starość.
Wg informacji, podanych na stronie organizacji, w 2020 roku jedna na pięć osób w Wielkiej Brytanii będzie powyżej 65. roku życia. Pomysłodawcy przekonują, by przyjąć starość, jako coś naturalnego, a jednocześnie, by nie rezygnować z marzeń czy aktywnego życia. Inicjatorem kampanii jest organizacja Age UK, zajmująca się pomocą i wspieraniem osób starszych.
Agnieszka Kliks-Pudlik
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
30.10.2024
Reklama dla pszczół
-
29.10.2024
Co ma większą wartość?
-
25.10.2024
(Złe) spojrzenia
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
22.10.2024
The Mandala Boob