logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.12.2007

Podziękuj siedzeniu



Kampania „Podziękuj siedzeniu” realizowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Centralnego Instytutu Ochrony Pracy okazała się bardzo efektywna dzięki zastosowaniu precyzyjnych kanałów komunikacji. 62% badanych deklaruje zmianę własnej postawy wobec sposobu i miejsca siedzenia spośród tych, którzy zetknęli się przekazem kampanii.

Celem kampanii, realizowanej od września do końca listopada, było zwrócenie uwagi na prawidłową pozycję podczas siedzenia w tym przekonanie odbiorców do częstej zmiany pozycji oraz stosowania prawidłowego siedziska. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach europejskiej kampanii "Mniej dźwigaj", poruszającej problematykę dolegliwości mięśniowo-szkieletowych spowodowanych m.in. pracą w pozycji siedzącej.

Głównym nośnikiem kampanii były naklejki umieszczane na tyłach oparć siedzeń w środkach komunikacji miejskiej w 19 miastach Polski. Wybór medium nie był przypadkowy. Są to miejsca, w których codziennie setki tysięcy osób dosłownie styka się z problemem. Jest to pierwsza w Polsce kampania społeczna, która wykorzystała siedzenia w tramwajach jako nośnik reklamowy. W kontekście tego tematu – sprawdził się znakomicie.

Pozostałe kanały komunikacji reklamowej to dziennik Metro oraz portale internetowe Gazeta.pl i Interia.pl (w kwestii reklam internetowych konsultacji udzielała Anna Gruszka z Media Contacts). Co piąty Polak miał kontakt z kampanią, przynajmniej w jednym z użytych mediów. Wśród badanych, którzy zetknęli się z kampanią w przynajmniej w jednym medium najskuteczniejszym kanałem dotarcia okazały się plakaty umieszczone w komunikacji miejskiej -17%, następnie w prasie – 11% oraz internecie – 2%. Co trzecia osoba z grupy docelowej zetknęła się z przekazem w przyjemniej w dwóch mediach użytych w kampanii.

Badania przeprowadzone na zlecenie Centralnego Instytutu Ochrony Pracy po kampanii przez TNS OBOP wykazały ponadto, że połowa Polaków spędza każdego dnia w pozycji siedzącej od 4 do 8 godzin, a 27% określa czas spędzany każdego dnia w pozycji siedzącej w przedziale czasowym od 9 do 12 godzin. Nic więc dziwnego, że 66% Polaków odczuwa jakiegoś rodzaju bóle mięśniowo szkieletowe. Ponad połowa ankietowanych wskazuje na ból kręgosłupa (52%). Mniej więcej co piąty respondent uskarża się na bóle stawów (17%), Natomiast ci, którzy nie wskazują na żadne z wymienionych bóli mięśniowo-szkieletowych stanowią 34%. Działaniem, które zdaniem Polaków w największym stopniu przyczynia się do poprawy zdrowia w zakresie odczuwanych dolegliwości, jest zażywanie leków przeciwbólowych (38%). 18% respondentów do działań prozdrowotnych zalicza konsultację problemu z lekarzem. Najlepszą profilaktyką są jednak regularne ćwiczenia – wskazało na to 28% respondentów.

Na dolegliwości mięśniowo-szkieletowe cierpi aż 9 milionów Polaków, spośród których za kilka lat około 40 proc. nie będzie zdolnych do pracy. Tylko w 2006 roku 40 proc. orzeczeń o rencie inwalidzkiej wydano właśnie z powodu chorób mięśniowo – szkieletowych.ból kręgosłupa, w szczególności odcinka lędźwiowego, uznany za schorzenie cywilizacyjne.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 03.02.2023

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek