Ciemnoskóry mężczyzna wsiadał do wagonów metra i rozpoczynał monolog. Początkowo sprawiał wrażenie imigranta, który za chwilę poprosi o pieniądze. Mówił o biedzie w Etiopii, o głodującej rodzinie i braku dostępu do wody. Niespodziewanie dodawał jednak, że jego bliscy uporali się już z tymi problemami. Dzięki międzynarodowym programom pomocy oraz ludziom dobrej woli wybudowali studnię, uprawiają ziemię, a ich dzieci w końcu mogą pójść do szkoły zamiast spędzać 12 godzin w poszukiwaniu źródeł wody. Wspólnie robią plany na przyszłość. Na koniec mężczyzna dziękował wszystkim za wsparcie.
Postać z akcji w hiszpańskim metrze oraz ze spotu nie jest prawdziwym Asafą pochodzącym z Etiopii, jedynie reprezentuje go w kampanii. Prawdziwy Asafa Germaine faktycznie mieszka w Afryce, jest rolnikiem i brał udział w projekcie „Banco de agua” („Banki wody”). Pomoc oferowana przez Oxfam zapewniła Asafie, jego żonie i ośmiorgu dzieci dostęp do pożywienia każdego dnia. Dzięki „Banco de agua” o 50% spadła liczba zachorowań spowodowanych spożyciem skażonej wody, a o 30% wzrosła frekwencja dzieci na zajęciach szkolnych.
Akcję pod hasłem „Tú también puedes hacer crecer el mundo” („Ty też możesz sprawiać, że świat będzie rósł”) zrealizowano w ramach kampanii „CRECE Alimentos. Vida. Planeta.” („ROŚNIE Żywność. Życie. Planeta.”).
Twórcy kampanii postanowili dotrzeć do opinii publicznej w sposób bardzo bezpośredni. Wykorzystali znane na co dzień sytuacje, w których obcokrajowcy w mniej lub bardziej narzucający się sposób zagadują przechodniów w miejscach publicznych. W tym wypadku wybór padł na metro. Duża ilość użytkowników tego środka transportu sprawiła, że apel i zarazem podziękowanie Asafy trafiły do wielu potencjalnych darczyńców.
Projekt, realizowany przez hiszpański oddział międzynarodowej organizacji Oxfam, wychodzi naprzeciw problemom globalnego niedożywienia. Podchodząc do tematu wieloaspektowo, stawia przede wszystkim na przekształcenie starego systemu zarządzania zasobami żywności, dostosowania go do zmian klimatu oraz na kształcenie lokalnej ludności. Nowy sposób produkcji, konsumpcji oraz podziału pożywienia jest według organizacji kluczem do polepszenia sytuacji.
A.Stachowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem