logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kreacje / printy
   ──────  07.08.2014

Podwójna tożsamość



Wiele osób od najmłodszych lat życia wykorzystuje internet w celach rozrywkowych. Komunikują się oni za jego pośrednictwem ze znajomymi, dzielą się przeżyciami i marzeniami. Jak często w dobie powszechności i nieograniczonego dostępu do sieci rodzice zastanawiają się nad tym, co ich pociechy robią w internecie?

Internet to miejsce, w którym przesyłanych jest mnóstwo danych. Umieszczanie zdjęć, danych osobowych oraz poufnych informacji może potencjalnie narazić dziecko na niebezpieczeństwo, gdy dostaną się one w niepowołane ręce. Kampania została stworzona przez hiszpańską organizację Alia2 Foundation, która na co dzień przeciwdziała takim sytuacjom. Tym razem postanowiła ona zwrócić uwagę rodziców na problem korzystania w niewłaściwy sposób z portali społecznościowych przez ich podopiecznych.

Na plakatach widnieją portrety trojga dzieci. Na tyłach ich głów, między włosami, znajdują się twarze dorosłych osób. Odnoszą się one do faktu, że dziecko tak naprawdę może nie rozmawiać ze swoimi rówieśnikami, ale osobami starszymi, które w sieci przybierają fałszywą tożsamość. Na pierwszy rzut oka portrety dzieci nie różnią się od innych, lecz po przyjrzeniu się można dostrzec niepokojące sygnały. Podobnie przeglądając konta rówieśników dzieci na portalach społecznościowych, można dostrzec sygnały, które powinny zaniepokoić odpowiedzialnych rodziców. Dodatkowym przesłaniem jest fakt, że umysł nieświadomego dziecka w takiej sytuacji zostaje niejako zniewolony przez osobę dorosłą, która celowo wykorzystuje jego niewiedzę.

Hasło przewodnie kampanii brzmi: „Oglądaj profile przyjaciół twoich dzieci. Bezpieczniejszy internet dla naszych dzieci” (“Watch your children’s friends profile. A safer internet for our children”). Jak przekonuje twórca kampanii społecznej, systematyczna ocena treści zamieszczanych przez dzieci oraz weryfikowanie ich kontaktów pozwala na zapewnienie im bezpieczeństwa.

Magdalena Głowacka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


  • 10.01.2023

    Palisz czy nie palisz


  • 09.01.2023

    Posiniaczone statystyki


  • 05.01.2023

    Zabójcy mimo woli


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek