logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Podstarzały chłopiec z rodziną na utrzymaniu
21.04.2010
Tematy: Kreacje / printy

Podstarzały chłopiec z rodziną na utrzymaniu



W wielu państwach, szczególnie Afryki Subsaharyjskiej, dzieci pracują równie ciężko jak dorośli. Dlatego na kreacjach przygotowanych przez White Angel Foundation (Fundacja Białego Anioła) małoletni pracownicy zostali przedstawieni jako zmęczeni życiem i pracą dorośli. Mają siwiejące włosy, zmarszczki, blizny oraz zniszczone pracą ręce. Obrazy te składają się na opracowaną przez egipską fundację kampanię mającą uświadomić skalę problemu, jakim jest wyzysk dzieci.

Kreacje zostały zrealizowane przez kairską agencję TBWA w marcu br. Hasło widoczne na fotografiach przypomina, że „2.7 miliona dzieci w Egipcie nie ma dzieciństwa” (2.7 million children in Egypt don’t have a childhood). Przekaz realistycznie ukazuje ciężkie i niebezpieczne warunki pracy dzieci oraz osamotnienie i brak wyjść z tej sytuacji.

Pracujące dzieci to rzeczywistość większości państw rozwijających się. Z danych UNICEF wynika że w Afryce Subsaharyjskiej 29% dzieci (48 milionów) jest zmuszanych do podjęcia działalności zarobkowej. Kreacje reklamowe przedstawiają chłopców pracujących w mieście, w warsztatach samochodowych, rzeźniach i magazynach. Jednak według statystyk stanowią oni jedynie 16% ogólnej liczby pracujących dzieci w Egipcie. Reszta, czyli 84%, znajduje zatrudnienie na plantacjach bawełny i są to w dużej mierze dziewczynki. Nie jest zatem zrozumiałe dlaczego na fotografiach przedstawieni są jedynie chłopcy.
S. Frydrysiak








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek