logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Walka z przemocą
   ──────  20.10.2009

Podróż do niewoli

Your browser does not support the video tag.


Handel ludźmi to trzeci pod względem wielkości dochodów nielegalny biznes na świecie, tuż po handlu bronią i narkotykami. W ramach obchodów Europejskiego Dnia Walki z Handlem Ludźmi (18 października) ruszyła kampania "Handel ludźmi jest faktem" uświadamiająca, że ma on miejsce także w Polsce. Akcja prowadzona jest przez IOM (Międzynarodową organizację ds. Migracji), MSWiA – Departament Polityki Migracyjnej i MTV Networks Polska.

Według szacunków United Nation Office on Drugs and Crime roczny dochód handlarzy ludźmi wynosi 32 mld dolarów amerykańskich (kwota porównywalna z dochodem przemysłu narkotykowego), z czego około 22 mld pochodzi z usług lub produktów wytwarzanych przez ofiary handlu ludźmi.

– Mamy nadzieję, że kampania przyczyni się do większego zrozumienia, że handel ludźmi jest faktem oraz zwróci uwagę na mało uświadomione w społeczeństwie aspekty handlu ludźmi. Liczymy również na to, że skłoni osoby wkraczające na rynek pracy do dokładnego sprawdzania pracodawców i miejsc pracy, do jakich się wybierają. Chcemy, aby w przeglądających oferty pracy zapaliło się ostrzegawcze światełko, gdy spotkają się z nadzwyczaj atrakcyjną propozycją. Chcemy, aby o swoich planach opowiadali znajomym, rodzinie, pozostawiali swoje dane kontaktowe i zabezpieczali dokumenty. Dążymy do tego, aby migracje zarobkowe były bezpieczne i żeby przynosiły ludziom radość ze zmiany życia na lepsze – mówi Anna Rostocka, szefowa polskiego biura IOM.

Polska jest dziś zarówno krajem pochodzenia ofiar, ich tranzytu, jak i krajem docelowym. Oznacza to, że z jednej strony Polacy za granicą są wykorzystywani, z drugiej wiele osób pada ofiarą wykorzystania w Polsce, np. Polska w 2008 roku była drugim krajem docelowym dla ofiar handlu z Ukrainy.

W ramach akcji w wybranych stacjach telewizyjnych emitowane będą spoty kampanii odsyłające do strony www.stophandelludzmi.pl, gdzie znajduje się przydatny poradnik dla każdego wybierającego się do pracy za granicą.

– W pracy nad strategią tej kampanii oparliśmy się na rozmowach i konsultacjach z psychologami, pracownikami administracji publicznej oraz specjalistami bezpośrednio zaangażowanymi w walkę z handlem ludźmi. Chcieliśmy zyskać jak najlepszy wgląd w mechanizmy psychospołeczne leżące u podstaw błędów popełnianych przez zarobkowych migrantów, tak aby móc wpłynąć nie tylko na pojedyncze praktyki czy przejawy nieostrożności, ale też na postawy migrantów zarobkowych względem podejmowanej z dala od domu pracy, czy też rynku pracy, któremu okazują często nadmierne zaufanie – mówi Maciek Żakowski z Saatchi & Saatchi Think Tank.

Wystawę „Handel ludźmi nie zna granic” można będzie obejrzeć na hali głównej Dworca PKP Warszawa Centralna w dniach 16- 23.10.2009, a w dniach 19-20 października w Brukseli odbędzie się międzynarodowa konferencja pt. “Towards Global EU Action Against Trafficking in Human Beings”.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Handel ludźmi jest faktem
Czas:
2009.10.18 - 2009.11.30
Tematy:
Walka z przemocą
Kraje:
Polska
Nadawca:
IOM (Międzynarodowa organizacja ds. Migracji), MSWiA - Departament Polityki Migracyjnej, MTV Networks Polska
Media:
Internet, telewizja, outdoor
Wykonawca:
Saatchi & Saatchi
Adresaci:
Młodzi ludzie wchodzący na rynek pracy
Hasło kampani:
Handel ludźmi jest faktem





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek