Jak szybko zorganizować pomoc w czasie klęski żywiołowej? Na doskonały pomysł wpadli organizatorzy akcji Flood Aid w czasie historycznej powodzi, która nawiedziła Australię na początku 2011 roku.
Aby ułatwić kontakt między osobami potrzebującymi pomocy, a tymi, które chcą przyłączyć się do akcji usuwania tragicznych skutków powodzi użyto serwisu społecznościowego. W mniej niż trzy dni grupa ochotników z różnych części świata stworzyła stronę FloodAid.com.au. Serwis stał się platformą pośredniczącą między wolontariuszami i ofiarami żywiołu.
Agencje Hamilton Creative oraz Clemenger BBDO poprzez akcję pod nazwą URL sprawiły, że serwis internetowy błyskawicznie stał się znany w całym kraju. Adres internetowy strony został przedstawiony w formie logo trafnie wystylizowanego na efekt podmycia przez wody powodzi. Następnie umieszczono go w różnych, dotkniętych powodzią, miejscach na terenie całego kraju. Dzięki temu potrzebujący bardzo szybko dowiedzieli o istnieniu tej przydatnej strony i mogli korzystać z pomocy oferowanej przez jej członków.
A. Pisarek
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki