logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Izrael, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  17.05.2009

Podeszłe samobójstwo

Your browser does not support the video tag.


Samobójstwa osób starszych to temat, o którym się nie mówi i któremu nie poświęca się uwagi w statystykach i badaniach. W Izraelu ruszyła kampania telewizyjna autorstwa agencji Shimoni finkelstein Draftfcb, przypominająca o smutnym fakcie, że liczba samobójstw seniorów wzrasta z roku na rok. Inicjatorem akcji jest organizacja Adam LeAdam zajmująca się aktywizacją młodych ludzi w całym kraju do działań na rzecz zmian, w tym i pomocy osobom w podeszłym wieku.

Utrata niezależności, poczucie bezradności i beznadziejności, szczególnie po stracie współmałżonka, słabe umiejętności zarządzania kryzysowego, zamiana statusu osoby aktywnej zawodowo (i społecznie) na status emeryta, pogorszenie sytuacji ekonomicznej, izolacja i poczucie osamotnienia, pogorszenie warunków zdrowotnych – to główne powody popełniania samobójstw w okresie późnej dorosłości. Społeczeństwo, nastawione na sukces finansowy i społeczny, spycha seniorów na margines życia; postrzega je jako niesamodzielne i niesprawne psychofizycznie jednostki.

Kampania uwrażliwia na problemy, z jakimi borykają się osoby w podeszłym wieku, i mobilizuje do kontaktowania się z nimi, otaczania ich opieką i bycia wyczulonym na zachowania suicydalne, jakie mogą okazywać. Przed popełnieniem samobójstwa ludzie często mówią w sposób bezpośredni o swoim zamiarze zakończenia życia lub w sposób bardziej pośredni, mówiąc np. o śmierci lub że ich bliscy woleliby, żeby ich nie było. Podobne wypowiedzi powinny być zawsze traktowane poważnie.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Cane
Czas:
2009.5.15 - 2009.5.31
Tematy:
Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Izrael
Nadawca:
Adam LeAdam
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Shimoni finkelstein Draftfcb (Tel Aviv)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, osoby dorosłe
Hasło kampani:
Every year an increasing number of elderly people commit suicide. It's time we see them.





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Nie jesteśmy twoim śmietnikiem


  • 14.07.2022

    Wojna nie robi sobie wakacji


  • 13.07.2022

    Fast fashion jest jak fast food


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek