Do przemocy domowej dochodzi regularnie w co 10. szwajcarskim domu, niezależnie od statusu społecznego zamieszkujących w nim osób. W najczęstszych wypadkach sprawcami przemocy są mężczyźni. Agresja ukierunkowana jest na ich partnerki i dzieci.
1.04.2007 w Zürichu weszła w życie nowa ustawa o ochronie przed przemocą domową. Nowością jest, że od tego czasu policja może w ciągu 14 dni wyrzucić sprawcę z domu, może zabronić mu przekraczać określone terytorium i kontaktować się z poszkodowanymi.
Wzbudzający sensację plakat kampanii "Stopp häusliche Gewalt", przedstawiający seksownie umalowane usta z wybitymi przednimi zębami, ma za zadanie wezwać do walki z przemocą domową – do reagowania i nie pozostawania biernym.
Reklamy kampanii pojawiły się w czasopismach, w środkach komunikacji miejskiej, na plakatach, a spot reklamowy w kinach.
Kampanię zainicjowała organizacja Die Zürcher Frauenzentrale, a wykonała ją agencja Publicis.
k.figurska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.04.2025
Czy możliwy jest świat bez strachu? Kampania Feminoteki
-
07.04.2025
Hewi Metal dla Praw Dziecka
-
07.04.2025
Kogo widzisz? Zobacz osobę
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona