Razem z przemianami politycznymi i gospodarczymi w Polsce na początku lat 90. pojawił się także profesjonalny PR. Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2016 w Rzeszowie zaprezentowana zostanie książka opisująca początki i lata rozwoju branży PR w Polsce.
Jak opisują autorzy, na początku lat 90. specjaliści od komunikacji pracowali bez użycia internetu oraz telefonii komórkowej. Umowy z zagranicznymi klientami były zawierane telefonicznie, ale konieczne było np. łączenie przez telefonistkę. Artykuły prasowe przechowywano wtedy jako wycinki z gazet, dlatego dużą zmianą była pierwsza, cyfrowa archiwizacja informacji. Branży nie było w spisie zawodów, dlatego jedną z pierwszych polskich agencji Public Relations zarejestrowano jako „handel obnośny i obwoźny”. Globalna sieć i inne technologiczne wynalazki zmieniły nie tylko PR, ale także prasę oraz samo myślenie o sposobie tworzenia i przekazywania informacji.
Kongres odbędzie się 21-22 kwietnia.
zobacz także
-
30.06.2025Wydarzenia
Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci
-
21.06.2025Wydarzenia
Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
19.06.2025Wydarzenia
Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!