Razem z przemianami politycznymi i gospodarczymi w Polsce na początku lat 90. pojawił się także profesjonalny PR. Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2016 w Rzeszowie zaprezentowana zostanie książka opisująca początki i lata rozwoju branży PR w Polsce.
Jak opisują autorzy, na początku lat 90. specjaliści od komunikacji pracowali bez użycia internetu oraz telefonii komórkowej. Umowy z zagranicznymi klientami były zawierane telefonicznie, ale konieczne było np. łączenie przez telefonistkę. Artykuły prasowe przechowywano wtedy jako wycinki z gazet, dlatego dużą zmianą była pierwsza, cyfrowa archiwizacja informacji. Branży nie było w spisie zawodów, dlatego jedną z pierwszych polskich agencji Public Relations zarejestrowano jako „handel obnośny i obwoźny”. Globalna sieć i inne technologiczne wynalazki zmieniły nie tylko PR, ale także prasę oraz samo myślenie o sposobie tworzenia i przekazywania informacji.
Kongres odbędzie się 21-22 kwietnia.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
22.09.2023
#LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września
-
11.09.2023
Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września
-
07.09.2023
13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie
-
04.09.2023
Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki
-
04.09.2023
„Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji
-
31.08.2023
Rusza RakReaton, czyli wyzwanie, w którym liczy się pomaganie