logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Pociski wiszące w powietrzu
10.07.2014
Tematy: Kampanie, Chiny, Walka z przemocą

Pociski wiszące w powietrzu

Your browser does not support the video tag.


W jednym z chińskich centrów sztuki udało się zatrzymać w czasoprzestrzeni wystrzelone pociski, a przynajmniej uzyskano tak niesamowity efekt wizualny. Instalację skonstruowano w korytarzu o długości 18 m, który każda osoba odwiedzająca Shanghai Himalaya Art Center musiała przejść. Dzięki wykorzystaniu czarnego tła i czarnych nici, 50 tysięcy kul zawisło jakby zostały zamrożone w jednej chwili.

Zdjęcia ekspozycji wyglądają trochę jak kadry z filmu „Matrix”. W rzeczywistości projekt ma wiele więcej wspólnego z realiami współczesnego świata niż z artystyczną fikcją. Każdego dnia na świecie w rejonach konfliktów zbrojnych toczą się walki. 21 września Organizacja Narodów Zjednoczonych ogłosiła Międzynarodowym Dniem Pokoju. Współpracująca z ONZ i odpowiedzialna za instalację w Szanghaju organizacja Peace One Day aktywnie promuje tę datę.

Peace One Day dąży do tego, by niezależnie od miejsca zamieszkania ludzie kojarzyli datę 21.09 z pokojem, by o tym rozmawiali i włączali się do akcji na rzecz zawieszenia broni, bo tylko solidarne starania całego świata mogą zapobiec rozlewowi krwi choćby przez ten jeden dzień. Na miejsce realizacji projektu Frozen Bullets wybrano chińskie miasto, gdyż kraj ten zamieszkuje 1/5 światowej populacji ludzi. Ekspozycję obejrzało ponad milion osób i była ona szeroko komentowana w mediach społecznościowych. 98% spośród 12 tysięcy ankietowanych odwiedzających zadeklarowało, że zapamięta datę 21 września jako Międzynarodowy Dzień Pokoju.

Joanna Ćwiertnia



Nazwa kampanii:
Frozen Bullets
Czas:
2013.1.4 - 2013.9.21
Nadawca:
Peace One Day
Media:
Ambient
Wykonawca:
Shineworks (Szanghaj)
Adresaci:
Społeczność globalna, obywatele Chin
Hasło kampani:
The power of today could freeze bullets, your participation will make it stronger (Dzisiejsza moc mogła zamrozić kule, twoje uczestnictwo ją wzmocni)





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek