logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Po stronie mocy korników
11.06.2025
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Niemcy

Po stronie mocy korników



Kampanie proekologiczne często epatują drastycznym przekazem, budzą lęk i niepokój. W efekcie mogą wywoływać efekt odwrotny od zamierzonego – zamiast przykuwać uwagę odbiorców, zniechęcają czy wręcz odrzucają. Jak się jednak okazuje, możliwe jest „opakowanie” niezwykle poważnego przekazu w lekką, a nawet humorystyczną formułę. Dwie, uzupełniające się kampanie społeczne niemieckiej organizacji Aktion Baum są tu najlepszym przykładem.

Według oficjalnych danych aż jedną trzecią powierzchni Niemiec (11,4 mln hektarów) zajmują lasy. Teoretycznie to świetny wynik, problem w tym, że coroczne badania stanu drzew, przeprowadzane przez rząd federalny, pokazują fatalną ich kondycję. Według Raportu o stanie lasów z 2022 r. tylko jedno na pięć drzew w Niemczech jest uważane za zdrowe. Tamtejsze lasy są stale narażone na szereg czynników stresogennych: ekstremalne fale upałów, suszę, niedobory wody oraz nieustanne ataki korników.

Berlińska agencja FRASER przygotowała dwa projekty. Jako pierwsza, w kwietniu b.r. wystartowała kampania outdoorowa, której pomysł wziął się z prostego pytania: co by było, gdybyśmy mogli wczuć się w rolę drzew? Co byśmy wówczas poczuli albo usłyszeli? Odpowiedź nie jest, rzecz jasna, optymistyczna, ale twórcy projektu postanowili przedstawić ją w niebanalny sposób. W efekcie powstały billboardy (poniżej) opatrzone hasłami, przypominającymi dialogi z filmów akcji klasy B. Druga odsłona kampanii wystartowała 4 maja b.r. To data nieprzypadkowa – tego dnia na całym świecie fani obchodzą nieformalne święto, Dzień Gwiezdnych Wojen. I właśnie 4 maja premierę miał klip, w którym spustoszenia siejące przez korniki porównano do sił znajdujących się po Ciemnej Stronie Mocy.

Dzięki czemu udało się trafić z proekologicznym przekazem do odbiorców teoretycznie w ogóle niezainteresowanych losem niemieckich drzew.

https://video.adsoftheworld.com/0zn411kl1x73t51qfc12axf1um4i.mp4

txt: Dorota Chrobak

outdoor Niemcy digital audio integrated


Nazwa kampanii:
Bullied Trees • The Bark Side
Czas:
2025.4
Nadawca:
Aktion Baum
Media:
integrated (audio, outdoor, digital)
Wykonawca:
FRASER, Berlin, Germany





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek