logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Stany Zjednoczone, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  31.03.2014

Po skręcie można grillować i grać w piłkę

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Mieszkańcom stanu Kolorado, który jako pierwszy w USA zalegalizował sprzedaż marihuany na użytek własny, postanowiono przypomnieć o pewnej zasadzie związanej z używaniem tego narkotyku. Bohaterowie spotów grają w piłkę, urządzają grilla, instalują nowy telewizor – wszystko pod wpływem "trawy". Substancja powoduje, że niezbyt dobrze radzą sobie z tymi codziennymi czynnościami. Można im to jednak wybaczyć, w przeciwieństwie do jazdy pod wpływem narkotyków.

Nieporadność postaci wzbudza uśmiech na twarzy odbiorców, jednocześnie jednak ukazuje sposób działania substancji, która oprócz rozluźnienia i rozweselenia może prowadzić także do chwilowego otępienia oraz wyraźnego osłabienia zdolności koncentracji. Akcja ta jednak nie ma na celu zniechęcenie widza do stosowania marihuany, prawdziwe przesłanie odkrywają główne hasła spotu, takie jak np.: „Playing ball high is legal now. Driving to see the pros play afterward isn`t.” ("Gra w piłkę „na haju” jest teraz legalna. Podróż autem po meczu, aby zobaczyć jak robią to profesjonaliści – nie").

Nadawcą kampanii jest Colorado’s Department of Transportation, lokalna jednostka odpowiedzialna za transport oraz zarządzanie infrastrukturą w stanie Kolorado. Kampania przypomina o skutkach działania używki, podkreślając w ten sposób, że korzystanie z niej jest bezpieczne (i prawnie dozwolone) jedynie w domach i na terenach prywatnych, natomiast surowo zabronione jest między innymi prowadzenie samochodu pod wpływem tejże substancji.

Kreacja przykuwa uwagę odbiorcy także poprzez zastosowaną grę słów pojawiającą się w głównym haśle promującym akcję: „Don`t take the high road”, które nie tylko nawiązuje do potocznego określenia, które oznacza stan osoby pod wpływem narkotyków (być na „haju”, ang. to be high), ale także odnosi się do samego słowa autostrada (ang. highway) i konieczności podejmowania właściwych i moralnych decyzji, choć nie zawsze stanowią one najprostszą drogę.

Kampania stworzona przez amerykański odpowiednik zarządu dróg i autostrad zaskakuje nie tylko tematyką akcji, ale także inteligentnym humorem coraz rzadziej spotykanym w codziennym natłoku reklam.

Ewa Zasada


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Don't take the high road
Czas:
2014.3.10
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Stany Zjednoczone
Nadawca:
Colorado's Department of Transportation
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Production Company (USA)
Adresaci:
Młodzi kierowcy, osoby palące marihuanę





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek