Po skręcie można grillować i grać w piłkę
Mieszkańcom stanu Kolorado, który jako pierwszy w USA zalegalizował sprzedaż marihuany na użytek własny, postanowiono przypomnieć o pewnej zasadzie związanej z używaniem tego narkotyku. Bohaterowie spotów grają w piłkę, urządzają grilla, instalują nowy telewizor – wszystko pod wpływem "trawy". Substancja powoduje, że niezbyt dobrze radzą sobie z tymi codziennymi czynnościami. Można im to jednak wybaczyć, w przeciwieństwie do jazdy pod wpływem narkotyków.
Nieporadność postaci wzbudza uśmiech na twarzy odbiorców, jednocześnie jednak ukazuje sposób działania substancji, która oprócz rozluźnienia i rozweselenia może prowadzić także do chwilowego otępienia oraz wyraźnego osłabienia zdolności koncentracji. Akcja ta jednak nie ma na celu zniechęcenie widza do stosowania marihuany, prawdziwe przesłanie odkrywają główne hasła spotu, takie jak np.: „Playing ball high is legal now. Driving to see the pros play afterward isn`t.” ("Gra w piłkę „na haju” jest teraz legalna. Podróż autem po meczu, aby zobaczyć jak robią to profesjonaliści – nie").
Nadawcą kampanii jest Colorado’s Department of Transportation, lokalna jednostka odpowiedzialna za transport oraz zarządzanie infrastrukturą w stanie Kolorado. Kampania przypomina o skutkach działania używki, podkreślając w ten sposób, że korzystanie z niej jest bezpieczne (i prawnie dozwolone) jedynie w domach i na terenach prywatnych, natomiast surowo zabronione jest między innymi prowadzenie samochodu pod wpływem tejże substancji.
Kreacja przykuwa uwagę odbiorcy także poprzez zastosowaną grę słów pojawiającą się w głównym haśle promującym akcję: „Don`t take the high road”, które nie tylko nawiązuje do potocznego określenia, które oznacza stan osoby pod wpływem narkotyków (być na „haju”, ang. to be high), ale także odnosi się do samego słowa autostrada (ang. highway) i konieczności podejmowania właściwych i moralnych decyzji, choć nie zawsze stanowią one najprostszą drogę.
Kampania stworzona przez amerykański odpowiednik zarządu dróg i autostrad zaskakuje nie tylko tematyką akcji, ale także inteligentnym humorem coraz rzadziej spotykanym w codziennym natłoku reklam.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.01.2025
Nie do zastąpienia
-
14.01.2025
Między bajki włożyć
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik