Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
Dwa wysokiej klasy ultrasonografy, setki testów markerów nowotworowych i kolejka panów czekających na badanie w galerii handlowej – tak wyglądają spotkania z Mosznowładcami, akcją społeczną, której celem jest zapewnianie całkowicie bezpłatnych i bezbolesnych badań dla mężczyzn. W ciągu jednego dnia udaje się przebadać nawet 700 osób, a wszystko to, jak mówią organizatorzy – dla jaj.
Kampania Mosznowładcy to unikatowa inicjatywa, która w tym roku obchodzi swój okrągły dziesiąty jubileusz. Mosznowładcy edukują i zachęcają mężczyzn do troski o swoje zdrowie poprzez badania jąder i prostaty w celu wczesnego wykrywania potencjalnych nowotworów. Badania organizowane w całej Polsce przez Fundację Kapitan Światełko są zawsze bezpłatne dla uczestników, bezpieczne i bezbolesne, nie wymagane są też skierowania ani zapisy. Wszystko to aby maksymalnie skrócić drogę do zadbania o swoje zdrowie i zachęcić jak najwięcej osób do badań profilaktycznych.
Chociaż to przede wszystkim listopad kojarzony jest jako miesiąc męskiego zdrowia, to Mosznowładcy badają każdego roku od września do grudnia, zapewniając badania ultrasonograficzne oraz testy markerów nowotworowych dla kilku tysięcy mężczyzn w trakcie każdej edycji. Od początku funkcjonowania akcji skorzystało z niej ponad 26 tysięcy osób w całej Polsce.
– Nowotwór jądra jest najczęściej występującym nowotworem u chłopców i mężczyzn przed 30 rokiem życia – wyjaśnia Jakub Kajdaniuk, koordynator tegorocznej serii badań w ramach kampanii. – Główna grupa ryzyka to 14-35 lat. Rak jądra nie ma dokładnie określonych czynników ryzyka – może przydarzyć się bez względu na styl życia czy historię nowotworów w rodzicie. Nowotwór prostaty to najczęstszy typ nowotworu jaki dotyka mężczyzn w Polsce. Diagnozuje się coraz młodszych mężczyzn, dlatego zalecamy, aby diagnostykę w tym kierunku rozpocząć już po czterdziestce.
Ambasadorami kampanii ponownie zostali youtuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenter Mateusz Jędraś oraz Juan Zumeta, Jakub Nowicki i Maciej Mazurek. Film promocyjny akcji Suchary o jajach można obejrzeć TUTAJ. Harmonogram wydarzeń z bezpłatnymi badaniami znajduje się TUTAJ.
Wsparcie technologiczne badań zapewniają firmy Profimedical i Hydrex z marką Domowe Laboratorium. W gronie partnerów akcji ponownie znalazły się firmy BNP Paribas, Olivia Garden i ZEW for Men. Nietuzinkowa sesja zdjęciowa promująca kampanię została zrealizowana w Muzeum Historii Katowic. Strategicznym partnerem akcji jest Nationale-Nederlanden.
Źródło informacji: Fundacja Kapitan Światełko
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
04.10.2024
Jesienny talerz żywieniowy
-
04.10.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
03.10.2024
Znamy nominowanych jubileuszowej 25. edycji Effie Awards Poland
-
03.10.2024
Noc Księgarń już 4 października. Prawie dwieście wydarzeń w 180 księgarniach
-
02.10.2024
Pomarańcza