Płytka wyobraźnia
Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji po raz kolejny prowadzi ogólnopolską kampanię informacyjną „Płytka wyobraźnia to kalectwo”. Jej celem jest ostrzeżenie młodych ludzi przed konsekwencjami lekkomyślności oraz informowanie, jak pomóc ofiarom skoków do wody.
Kampania ostrzega młodych ludzi przed młodzieńczą brawurą oraz tragicznymi i często nieodwracalnymi skutkami nieprzemyślanych skoków do wody głównie w czasie letnich wyjazdów. Ma dotrzeć do jak największej liczby młodych, zdrowych, pełnych optymizmu i chęci życia ludzi, i uświadomić im, jak poważne i nieodwracalne konsekwencje może mieć chwila nierozwagi. Jest to tym bardziej przekonujące, że w kampanii bierze aktywny udział prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji – Piotr Pawłowski, który sam jest ofiarą nieszczęśliwego skoku do wody.
Każdego roku, zwłaszcza w okresie wakacji, setki młodych ludzi w wieku 13-25 lat, głównie chłopcy i młodzi mężczyźni, ulegają poważnym wypadkom z powodu nierozważnego skoku do wody. Przez lekkomyślność i brawurę dochodzi do życiowych tragedii, nawet do całkowitego porażenia czterech kończyn. Skutki społeczne to wypadnięcie poza nawias dostępnego systemu edukacji, zdobycia zawodu, pracy, wymóg stałej opieki innych osób.
Organizatorzy chcą też dotrzeć do ofiar wypadków. Jest to ważne, głównie na początku, aby rozbudzić w młodych osobach przekonanie, że to, co się stało jest wielką tragedią, ale nie oznacza końca życia. Ze złamanym nieodwracalnie kręgosłupem można równie godnie i w pełni uczestniczyć w życiu społecznym. Dla ofiar wypadków wodnych stworzono specjalny fundusz „Pierwszy krok”, dzięki któremu Stowarzyszenie ma nadzieje pomagać przynajmniej części osób stawiać pierwsze kroki w nowej dla nich rzeczywistości.
Działania związane z kampanią są wspierane przez dystrybucję materiałów edukacyjnych oraz akcję plakatową w miejscach użyteczności publicznej, m.in. na dworcach kolejowych oraz w pogotowiach ratunkowych. Ideę kampanii rozpowszechnia Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe oraz organizacje pozarządowe działające na terenach szczególnie dotkniętych problemem – Pomorzu, Mazurach oraz Warmii. W ostatnich latach rozmiary kampanii przybierają na sile i obecnie, oprócz plakatów czy spotów telewizyjnych i radiowych, prowadzone są szkolenia dla nauczycieli oraz uczniów. W prowadzenie szkoleń zaangażowała się również Straż Miejska. Szkolenia dla nauczycieli i pedagogów dotyczą przede wszystkim tego, jak pobudzać wyobraźnię dzieci i młodzieży, aby wakacje były dla nich, poza zabawą, czasem przemyślanych i odpowiedzialnych zachowań.
opr. Izabela Kotok, Marta Koch
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie